Sorry eller nåt?

Jag har haft en superkass uppdatering..Kanske borde jag inte be om ursäkt eftersom det faktiskt tyder på att jag har annat att göra än att sitta här, men jag kan inte hjälpa att jag ändå känner mig lite som en svikare. Men ta´t lugnt bara, om en vecka är det flärdfulla semesterlivet slut och jag sitter åter med datorn 24-7 framför mig.

Göteborg var en upplevelse. För det första fick vi ju träffa Kotteby (klicka här) och det var verkligen inte fy skam! Det är även i verkliga livet en trevlig jäkel och vi partade till runt 04.30 på morgonen innan vi gav upp och åkte hem till Hisingen igen. För det andra lyckades Jonas få med mig på både en tur i Balder och Kanonen på Liseberg. Jag ska ärligt tillstå att jag inte var helt nykter efter några glas på Tyrolen när de besluten fattades men jag ångrar mig inte. Eller ja...iallafall ångrar jag inte Balder. Jonas har sjukaste bildbevisen ifrån den turen och lägger han in det på Facebook eller bloggen kan det hända att jag säger upp bekantskapen. Värre foto får man leta efter. Kanonen var en 35 minuter lång köupplevelse med ett åk på mindre än en minut och jag blundade från start till slut, jättekul! Valuta för pengarna kallas det..

Efter lördagens festnatt passade J på att gå i sömnen i syrrans lägenhet. Han gick in i deras sovrum, torkade munnen på en handduk som hängde på garderobsdörren, sen öppnade han dörren och stod och tittade in i garderoben åt alla håll en bra stund innan han bestämde sig för att vara klar. Hähähähä, gud vad vi har skrattat åt det där. Alla var ju rejält på lyset vid hemkomst så det där var en fylle-sömn-gång utan tvekan, jag önskar bara att jag hade fått bevittna spektaklet som enligt systeryster gick till ungefär såhär:

Syster: Öh..Vad gör du?
Inget svar..vrider huvudet och tittar till höger inne i garderoben
Systers pojkvän: Men va fan, va faaan. Va faaaaaaan???
Syster: Jonas?
Inget svar, vrider huvudet och tittar istället till vänster.
Systers pojkvän: Men hallå, va fan gör karln?
Inget svar, backar ut och går på toaletten.

Jag har faktiskt kidnappat med mig J hit till Falun, jag tyckte han behövde en rejäl släng av Dalaluft. Igår besöktes gruvan, samma gruva som har funnits här ett tag och som jag skolkat från skolan för att slippa. Men, men, ska man ner i hålet så ska man väl det ihop med någon från annan ort och som kanske uppskattar det hela? Hur som helst var det ju riktigt intressant och vi var både väldigt snygga och sexiga i våra oreanga regnjackor och hjälmar. Guiden talade som ett mumintroll, en gammal mormor hamnade hela tiden på efterkälken och en unge tappade hjälmen med ett skarpt KLÅNG vid varje anhalt, vilket vi hade rätt kul åt. Efter historielektionen var vi riktigt glada över att det är 2008 och att gruvarbete inte står på varje dags schema. Fy fabian, snacka om hårt liv. Jag ska nog aldrig mer klaga..(?).

Idag strålar solen och lite bad kan vara dagens uppgift, om inte vi ska ta en roadtrip till Nusnäs utanför Mora så J får köpa sin osnidade Dalahäst. Mr trött sover ännu i oljudet från mina grannar. De har startat sommarkollektiv här uppe och jag tror de är minst 15 personer i lägenheten inklusive minst 2 ungar som skriker mest hela tiden. Dessutom springs det som om det vore VM i gatlopp på hälarna. Inatt ska vi utan tvekan hämnas med dödsmetall på högsta volym och en rejäl brasa med blöt och sur ved nedanför deras balkong.

På onsdag är det cruising i stan, då blir det fint väder och öl i mängder I guess! Och till helgen kommer Lotta och partajar loss med mig om jag inte skulle få för mig att smita iväg en sista helg till annat ställe innan mitt lilla sommarlov är slut.

Så, då var ytterligare såna dära hemska dagboksanteckningar avklarade men jaja. Det är ju alltid något eller?

Nu ska jag gå och hoppa på J tills han vaknar.

Kram på er, min trogna men lilla skara! (Jag lovar bot och bättring om bara någon vecka)

Kommentarer
Postat av: Robert

Kul att du är tillbaka!

2008-07-22 @ 11:08:33
Postat av: Veronica

Welcome back! saknat dina skriverier! J:s också, hälsa honom det!!!

2008-07-22 @ 12:37:17
URL: http://veronicaramberg.blogg.se/
Postat av: Lotta

Nu stannar du i Falun din gamla toka!!!! Jag och syster SKA dricka vin med dig på Lördag. Inga ursäkter godtas!!!

2008-07-22 @ 13:41:10
Postat av: Maria

Låter som att du har en very lovely semester, baby. Bra!!!

Bloggvärlden hälsar att blogg är bra men ett liv är bättre =) Ja, i alla fall ibland.

2008-07-22 @ 21:44:05
URL: http://babydarling.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0