Gröt i huvvä!

Efter att nyss ha kallat en kund för Åke fast han hette Anders, bestämde jag mig för att det var dags för dagens första skälvande bloss i solen. Först måste dock toaletten besökas eftersom kaffe och juice har en tendens att inte stanna för evigt i kroppen. Även om man skulle kunna tro det med tanke på dagens uttorkning.

Jag förbereder mig genom att sätta ciggen i mungipan, traskar iväg och slår mig ner på den idag kissfria ringen. (Vi har nåra polacker som vi delar toalett med här och som har skeva snoppar och dåligt pricksinne...)

Jag stirrar hålögt in i väggen under proceduren och ser i ögonvrån hur vattenrören kröker sig och darrar till, som i en dålig skräckfilm ungefär där aliens är på väg igenom rören. Snabbt inser jag att det bara är en synvilla, men får någon form av nervös ryck och tänder ciggen.
Sittandes inne på toa.

Släcker den snabbt mot skon när jag vaknar ur mitt koma, reser mig upp och stirrar in i spegeln.

Har ni sett filmen Monster med Charlize Theron? Jag är idag en exakt kopia, fast inte lika snygg. Jag har inte orkat sminka mig dagen till ära, jag har faktiskt inte ens tänt lyset inne på kontoret idag. Ordet "White Trash" har fått ett ansikte och jag bara längtar hem till min skabbiga husvagn med flagor i taket och mögeldoft.



Men nu ska vi inte vara alltför bittra. Jag har ju trots allt förberett arbetsdagen noga och tagit med kudde till jobbet. Man får inte vara dum :) Jag har dessutom bokat tågbiljett till Stockholm imorgon och till min kära J som jag tänker våldgästa i helgen och en bit in på nästa vecka. Jobbet sköter jag ifrån Solna så jag får lite sällskap, här går inte att sitta alldeles ensam, jag får fan inget vettigt gjort.

Snart så ska jag börja skriva roliga positiva saker. Snart så. Den dag vinden har vänt och jag brinner för det här permanent.

Petter - Vinden har vänt

***

Kommentarer
Postat av: Veronica

Låter inte som en av dina bästa dagar, men erkänn att du skrattat lite åt att du tände ciggen inne på toan. Jag tyckte hur som helst att det var askul!



Fan vad du flänger och far. Vi firar dock födelsedag på lördagen, men om jag inte läste fel så ska du stanna ett par dagar in på nästa vecka. HALLÅ!!! JAG ÄR MAMMALEDIG och vallar gärna dig runt i krokarna. Men du får stå ut med vilden, 8 månader.

2008-07-31 @ 11:22:58
URL: http://veronicaramberg.blogg.se/
Postat av: J

Allt klär en skönhet vetu, även vitt skräp ;)

Tagga till lite bara så ordnar det sig, lunch om en halvtimme dessutom! =) Pöss

2008-07-31 @ 11:33:15
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: anna

hahah "...det e min tur nu...vinden har vänt". Jag var ett fan av petter när jag var 15 haha. Men det får du inte säga till ngn. Det e typ superhemligt. Jag har ju liksom en image att hålla.

2008-07-31 @ 13:38:08
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se/
Postat av: J

Meh va taskigt, det är ju inte ens en grimas jag gör :o Å förnekelse är ett fint sätt att leva vet du väl ;)



Vadå sånt är väl sånt som alla funderar över? ^^ haha puss

2008-07-31 @ 16:11:35
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: J

Ska väl inte regna? smhi säger regn å dom har väl hittills aldrig haft rätt i nåt? jag spikar sol och smörjer in mig med olja redan nu =) püss

2008-07-31 @ 16:57:42
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: anna

haha då skriver jag ut bilden o sätter upp den på dörren då! haha

2008-07-31 @ 17:04:46
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Ja, just det!

Kul att du börjat jobba igen. Hur länge tänker detta pågå? Till den 22 december? Jösses....

Kul att semestern är över va?

2008-07-31 @ 18:06:44
URL: http://kotteby.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0