Det var bättre förr

Jahapp, här sitter man och dricker morgonkaffe med matlagningsgrädde i. Smakar sådär, men klart mycket bättre än ingenting alls i kaffet. Idag blir det bad igen. Majsan och Kevin kommer hit om en liten stund och så ska vi laga tacos att ha med till stranden. Ibland försöker vi imponera på ungarna och idag är en sån dag. Ingen hämtpizza alltså...Vi ska knäcka varenda fikakorg på den stranden idag. Helst ska vi skicka runt ungarna med varsin tortilla, så kan dom stå och skrika lite längre bort att: Åh, vilka goda tacos ni gjort! Det här var underbart, tack kära mor(sor). Och så kan dom snegla ner i någons korg med torra bullar och en uppblött sallad ifrån helvetet.

Till Lilltorpet åker man om man vill glassa. Där hänger liksom eliten, men jag råkar veta att eliten var på en rätt stor fest igår så jag tror vi slipper dom. I alla fall till efter lunch. Då kommer tjejerna glidandes i sina Spanienbrännor, halvsminkade med smycken och så vidare. Jag har aldrig riktigt förstått grejen med det där, att slänga på sig massa tingeltangel innan beachen, jag skulle känna mig urdum om jag kom svassandes i det. Nä, bikini och en bok under armen räcker väl. Ett par sura gamla flipflops från artonhundrafrysifast och en tub med solkräm som är 2 år gammal i en konsumkasse. Fast läser man tjejtidningar så ska man ha mer än så. Då ska det vara lipgloss och gud vet allt i strandväskan. Känns ju rätt onaturligt eller?

Det värsta sen på beachen blir artighetsvisiten till varandras filtar med ovanstående.

-Hej, ooohh, det var länge sedan. Vad gör du nuförtiden?
-Hej, jo typ samma som förra året och året innan det. Har ju barn liksom och jobbar. När jag inte har barn och jobbar då super jag mig kanon.
-Jamen GUUUUUD vad stor han har blivit, hur gammal är han?
-Tja, eftersom han var sju när du frågade vid samma tid förra året så är han nog åtta nu..vänta jag kan fråga..(Illmarigt leende på läpparna här)
-Hahaha, oh, du är för rolig du.
-Haha, jaaa...Själv då?
-Öh, jo, jag (lever på pappas pengar) jobbar lite på pappas företag och så.

Nu tror ni att jag är bitter igen, men faktiskt inte. De är som jag, snart 30 år gamla, men de har levt samma typ av enkla liv så länge de kan minnas. Lite har förändrats för dem sedan vi var 14 år. Och jag är sjukt urbota trött på denna hysteri om att helst vara knallbrun med blonderat hår, sminkad och gud vet allt även på en badstrand. Vad hände med allt kul? Ingen kan ha kul fullt munderad i massa spackel och skit. Jag tycker synd om dom som tror att det är verkligheten och inte verkar veta om något annat. Jaja, nu blev jag visst bitter till slut ändå. Folk får givetvis göra som de vill, men jag önskar ibland att det fortfarande var 1989 eller nåt. Gud, jag kommer bli en sån där kärring som säger att det var bättre förr..

Hörni, det VAR bätter förr. Det är sant...

Kommentarer
Postat av: Veronica

Men det är ändå skönt att höra att "pappa-betalar" döttrar (och söner) finns överallt. Förstår inte grejen med en handväska för 4000:- att ha till stranden. För 4000:- kan man istället ligga på stranden på samma sätt, fast på mallis.

2008-06-08 @ 11:01:48
URL: http://veronicaramberg.blogg.se/
Postat av: Robban

Inte bitter???? Ja vet varför du e de;)....För lite me.....:)

2008-06-08 @ 17:38:51
Postat av: Mli

Mja, det skulle kunna va en av anledningarna Robbis.

2008-06-08 @ 17:56:09
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Hahah....

Du glömde:



- Men herregud. Vi borde höras nån dag. Typ ta en fika eller nåt (som aldrig sker).

2008-06-10 @ 11:51:16
URL: http://kotteby.blogg.se/
Postat av: Linda

Har förövrigt lösen på min blogg numera:

Namn: shawty lösen: rallarballe

2008-06-15 @ 01:04:34
URL: http://naughtyshawty.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0