En bekännelse och en liten varning

Min nya lur e paj paj paj. Jag slängde den i backen häromdagen.

Jag trodde det satt en geting på mitt finger. Dä va dä nog inte. Dä va mitt nagellack. Jag har insett att det under omständigheterna var en näst intill omöjlighet att den förflyttades från min arm till mitt finger så som jag fäktade.

Så nu vet ni det. 1500 spänn fattigare för en synvilla och lite paranoia.

Varning: Måla aldrig naglarna mörka om du har insektsfobier.

Imorse på väg till jobbet ser jag något "singla" ner från taket. Jag tror det är ett björkfrö, för så ser det ut i ögonvrån.

Ack så fel jag hade. Det var en spindel av modell (eh, ja, i min värld) stor.

Den drog ett rakt spår rätt ner i en springa vid handbromsen. Den jäveln kommer bli min död I tell you. Jag stirrade panikslaget ned bredvid mig på väg till jobbet mer än jag stirrade på vägen som sig bör. Jag greppade ett tomt ciggpaket ifall han skulle få för sig att sticka upp näsan. Det gjorde han inte och så vitt jag vet lever han än. Men den här sagan kommer inte få ett lyckligt slut. Någon av oss ska bort och jag ger mig fan på att det blir jag i 130km i timmen på väg hem.

Men nu ska jag inte bekymra mig om det. I eftermiddag kommer den jag väntat på och längtat sönder mig efter i snart två veckor! Jag ska kela honom sönder och samman i två härliga dygn och sen funderar jag på att kidnappa honom på vägen till tågstationen på söndag.


***

Kommentarer
Postat av: Anna

Ajaj! Spindlar i bilen är ju liksom Not the shit. Jag var ruskigt nära att köra ihjäl mig en gång när ett litet äckel gömde sig vid framrutan och bestämde sig för att kika fram på motorvägen. Huuuga! Nästan bara en vecka kvar till kräftskivan, I hope jo kän köm! Och ha nu en superdupermegatrevlig helg med kärleken! Kramar!

2008-09-05 @ 10:47:56
URL: http://annaeleonora.blogg.se/
Postat av: J

Hmm, Jag kör hem i eftermiddag babe.. Det är inte förhandlingsbart.

Fö sitter jag på tåget nu å härjar om platser, jävla sj.. Men NSART!

2008-09-05 @ 13:49:56
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: J

Du ser, jag vart så upphetsad att jag skrev fel tillåme

2008-09-05 @ 13:50:28
URL: http://kreftans.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0