Moralkärringen ska säga sitt, basta!

Jag blir så in i helvetes jävla skitförbannad.

På 3:an går ett sånt där inredningsprogram som jag egentligen får krypningar i skinnet av och otäcka stickningar i fötterna när jag ser. Men det här programmet är värre än något som Martin Timell någonsin medverkat i.

De slår sönder möbler, kastar fullt fungerande elektronik och gud vet allt.

Till vilken nytta då? Meningen är att det ska vägas och för vikten får man en viss summa pengar.

-Äh, men släng den 2 år gamla soffan älskling. Den väger ju mycket och för pengarna får vi ju garanterat en ny.

Jomen hallå! Ta två containerbilar, ge hantverkarna en timme extra och skänk för guds skull bort grejorna!

Det är sånt slöseri så jag blir tokig. Det finns faktiskt människor, inte bara i andra länder utan även i Sverige, som faktiskt knappt har något av de som tokjävlarna slänger. Förlåt, jag vet att jag svär en massa men SATAN vad det irriterar. Sälj inredningen och skänk pengarna till välgörenhet eller vad sjutton som helst. Men förlåt, jag kanske inte är uppväxt med guldsked i munnen, i min uppfostran har det nämligen ingått upplysningar om att alla inte har det så himla tjockt i plånboken och att man fan ska dela med sig till dom som har det sämre. Det tänker jag alltid leva efter och tack gode gud för att jag inte betalar någon tevelicens för den där skiten. Det går emot alla mina principer och jag är förvånad att ingen klagat ännu.

Man kanske skulle ta tag i saken själv?


Äh, va fan. Som den klagomur man är dagligen på jobbet så är det väl dags för mig att utnyttja mina ofrivilliga kunskaper. Imorgon är det jag som skriver det längsta brev jag någonsin kan författa av bara klago-ord och skickar till TV 3.

Wish me good fucking luck!

*** Godnatt för fan.

***

UPPDATERING 12/9. Mejl har skickats..nu väntar jag bara på ett vettigt svar....



Kommentarer
Postat av: Maria

Word! Håller med dig fullständigt, hälsa från mig också när du skriver arga brevet.



Jag är inte heller född med någon guldsked (Silversked? Vad säge man?) what so ever, och är faktiskt himla glad över det också. Har fått för mig att man har ett rätt sunt förhållningssätt till pengar när det har varit så.



Anyway. Svär på du åt TV3!!

2008-09-11 @ 21:54:02
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: J

Schniggt du, fördummande teve som det där är ju televisionens bakgård =/

Fixa en namnlista så sajnar jag, det borde räcka för att skrämma dom jävlarna

2008-09-11 @ 22:31:47
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: tutten

Idioti är vad det är!

2008-09-12 @ 00:54:27
URL: http://josefinet.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0