Utflyttning

Mina grannar flyttar! Och jag sitter här, biter på naglarna och känner mig allmänt livrädd.

Vem, vad, vilka flyttar in och när? Det är alltså inte mina grannar ovanpå som flyttar. Det hade de gärna fått göra, utan mina grannar vägg i vägg som är urgulliga och absolut bäst. Mest för att dom alltid är tysta såklart och nu drar dom!

Igår kväll slog det mig något. När J var här sist och vi låg och drog oss i sängen, bakfulla och jävliga då var det ett himla liv i trappen. I säkert 10-15 minuter lyssnade vi på när dörren öppnades och stängdes och ungar skrek och greja. Till slut slet jag åt mig morgonrocken, öppnade dörren och hyssjade på de 2 kidsen som stod där. Små glasögonungar vare.(livligaste sorten) Det chockande var att de inte kom från ovanvåningen utan från grannen bredvid. Jag tänkte inte mer på det då, men nu anar jag att det kan ha varit de som ska flytta in som var där med sina otäcka ungar!! Å fy fan, HJÄLP!

Märkte ni mina fördomar i texten ovan? Ok, jag står för dom och jag tänker även utveckla det hela.

Glasögonungar, (gärna med colabottnar) och barn vars namn slutar på Y såsom, Tony, Lenny, Benny, Jimmy och Sonny mfl är riktiga odågor. Det är namnet och brillorna som gör ungen. Jag kan erkänna att det inte gäller 100% av dem men bra nära.

Hur kan ett barn bli ouppfostrat för att det heter Sonny? Eller för att det har glasögon? Jag vet inte, det borde forskas i det.

Nu ger jag mig fan på att det flyttar in en Conny och en liten glasögonunge till lillebror här bredvid. Men härjar dom i trappen ska jag tejpa upp dom på dörren med silvertejp och med en bit dragen tvärs över munnen. Annars finns ju alltid förrådet i källaren att utnyttja..

Det är redan krig och jag har inte ens fått in mina nya grannar än. Kanske skulle ta och slappna av lite...:S

***


Kommentarer
Postat av: J

Det kommer bli kanon darling =) Annars så tror jag att jag har kvar lite stinkbomber och annat skoj i nån låda nånstans ;)

2008-09-13 @ 16:42:52
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: känny

nny namnen är faktiskt överepresenterade på svenska fängelser enligt studier... det som enligt mig inte togs hänsyn till i dessa kvalificerade studier är att:......

vilka andra namn går att katogorisera??



puxx

2008-09-13 @ 17:48:40
Postat av: Mli

Jo jag vet, jag skulle nämnt att du var ett av undantagen såklart!



Andra namn att kategorisera: Natasha, Barbarella, Sharon mfl = Porrskådisar



Ulla, Berit, Britta, Gunilla mfl = Bakar gott.

2008-09-13 @ 18:56:28
Postat av: Kotteby

Om man nu mot förmodan döper sitt lilla barn till Conny (på 2000-talet), så förstår jag att barnet jävlas.





Din morsa jobbar inte här-lappar är inte fy skam. Den finns också på jobbet, men jag tänkte inte den skulle dra till sig några ögonbryn. Känns så 90-tal. Eller?

2008-09-13 @ 19:50:31
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Lissan

OM man nu e så korkad så man döper sina ungar till Conny, Sonny eller ja, t.om Ronny (2000-talet), så vet man väl inte ens hur dom kom till än mindre hur man uppfostrar dom...hahaha

2008-09-13 @ 23:20:25
URL: http://lissans.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0