Snuskiga grönsaker och äckliga gubbar

Jag är trött och hemma idag, känner mig lite upp och ner. Jag vet att det är så lugnt på jobbet så de klarar sig utan mig en dag. Förmodligen blir det som rena semestern för dom också utan mig så man kan ju se det som en god gärning till alla.

Jag glömde nominera igår! Inte för att någon bryr sig eller ens märkte det men jag göre senare under dagen. Nu ska jag försöka få lite ordning i lyan tills Lottis kommer på lördag. Dvs jag ska dammsuga och rensa kylskåpet på det som ännu inte knallat iväg av sig själv. Förmodligen har jag en bunt rotfrukter längst ner som med hjälp av sina nätpåsar gjort snaror och hängt sig. Än är inte den finansiella krisen så stor att jag äter mjuka morötter och lökar vars innehåll har krympt och som det endast finns långa tentakler kvar av. Inte än men säkert snart. Jag hoppas dock (förlåt Kotteby) att de själva har lämnat hyllan i ren frustration utan att ha lämnat några snigelslemmiga spår efter sig.

I och med att jag skriver det här och nu, så har ordet "nyknullad" skrivits 5 ggr i bloggen. Det kanske gör att jag hamnar längre fram när nästa person Googlar det? Det låter som ett mål jag kan sätta för mig själv utan att det känns för pressande eller ouppnåeligt. Helt lagom i min lilla värld. Nästa mål i livet blir att hålla garderobsblomman vid liv ytterligare en månad.

En dam hade kört av vägen med sin bil och får hjälp av bärgningsbilen.
- Du är den tredje nyknullade damen jag drar upp ur diket idag, sa bärgaren.
- Jag är då inte nyknullad! sa damen.
- Nej, men så är du inte uppe ur diket än heller!!

Pussah häja lövers.

(Efter en snabb titt kan jag meddela att garderobsblomman ej överlevt och att det målet härmed är avskrivet. Skönt, jag orkar bara ett mål per år.)


Kommentarer
Postat av: J

Meh du svarar junte när man ringer =(

2008-09-26 @ 11:35:29
URL: http://kreftans.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0