Pungdjursjakt

Urklipp från artikel i Expressen:



 

"Sedan utbrottet har de vilda pungdjuren minskat med upp till 60 procent. För att rädda arten från att dö ut har regeringen också planer på att hålla ett bestånd av friska pungdjur i fångenskap, till exempel  i naturreservat och på djurparker."


Nu är det ju inte karlar Expressen menar i artikeln, men det var väldigt svårt att hålla sig för skratt när jag läste ovanstående.


Det skulle ju kunna bli verklighet? Tänk om vi singeltjejer slutligen får skaffa jaktlicens och "ragga" i naturreservat? På med vandrarkängor, fjällräven jacka och ryggsäck. Borta är glitter och glamourkläder samt goda drinkar. Istället slår man upp ett tält i ett naturreservat och kokar kärleksbrygder över öppen eld.


Samtal mellan 2 singelkvinnor någon gång i framtiden:


-Halloj, vad ska du göra på semestern?


-Tjaaa..jag ska åka runt på Sveriges djurparker och leta mig en karl. Har köpt klippkort på Skansen i sommar och tar en sväng förbi Parken Zoo på vägen hem. Har hört att de har riktiga män där i år.  Jag vann en tävling i kvällspressen när de valde ett av mina förslag i en namntävling på en riktigt het hunk som de fångade in i höstas. Han irrade visst runt i Pajala. Vinsten var en gratis natt med "gulleponken", det ska bli skoj! Själv då?


-Jo ungefär samma här. De har öppnat ett naturreservat där de håller singelmän som blivit utsläppta av kvinnor lagom till sommaren. Ungefär som sommarkatter fast tvärsom. Det är hemskt hur vissa kvinnor beter sig. Stackarna har ju ingen aning om hur de ska överleva efter att de blivit ompysslade och matade en hel vinter.


- Ja, det är verkligen hemskt..


- Mmm visst är det?




Nä, om man skulle ta och skaffa sig jaktlicens innan väntetiden på det blir för lång?


Kommentarer
Postat av: Anna

Hahaha... Klockrent ju! =)

2008-05-20 @ 15:05:19
URL: http://annaeleonora.blogg.se/
Postat av: maria

2008-05-20 @ 19:38:39
Postat av: maria

Ha, ha, ha helt underbart.. Ett reservat åt riktiga män. De är utrotningshotade. Den där muterade sorten som inte riktigt har koll på om den är kåt eller kissnödig sprider sig med ett luftburet virus hastighet. Ha, ha. Ta nu inte illa upp alla riktiga män. Jag bara jävlas lite...

2008-05-20 @ 19:45:49
Postat av: Mli

Ja eller hur att du gjorde..The bitternes in you shines thru darling;)

2008-05-20 @ 19:52:36
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: maria

ha, ha ja men lite allmänt trevligt manshys är alltid skoj.. Det är inte för inte jag kallas den bittra jäveln. jag tänkte att det kanske skulle komma en massa mothugg och lite nya intressanta kvinnoförolämpningar, men det verkar utebli.. Trist.





2008-05-20 @ 22:34:43
Postat av: MEJ SJÄÄÄÄÄÄLV

Jo, men inga män läser längre denna blogg. Av förklarliga och oförklarliga skäl..hahah

2008-05-20 @ 22:55:20

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0