Ahhh måndag!

Veckan börjar så bra, humöret när jag glider in på kontoret är i botten, jag är trött som en gnu och saknar min darling som får ligga kvar hemma i den varma sängen och mysa med regnet smattrandes på fönstret..

För min information och för mitt dåliga humörs skull får jag dock snart reda på att Kenneths pungkulor igår var så förfrusna att de inte ens existerade. Jag har en mardrömsbild i huvudet av hur han ligger och smeker sig själv och undrar var de är någonstans. Kenny kontrar med att hans högra minsann brukar bete sig på ett liknande vis, men mer stannar som en liten knöl uppe vid snoppen. Till slut får han lov att själv peta ner den i rätt position.

Imorse var i alla fall allas kulor tillbaka där de skulle vara och tur var väl det.

Vädret utanför är bland det tråkigaste ever, men vad gör det när man har ett sunshine väntandes hemma i lägenheten? Om inte mitt sunshine har rymt förstås av både ångest och tristess när min dag är slut? Känslan av att ha någon som väntar på en är sjukt skön. Jag vet inte om jag bara förträngt hur det varit för jag måste väl ha haft känslan någon gång? Eller inte.....Jonas är en kille med tur, jag är en utsvulten själ när det kommer till både kärlek och omhuldande och jag suger i mig allt han ger mig. Och det vill inte säga lite, karln är en guds gåva av både och =) 

Oops, nu spårde jag ur och in på ämnet kärlek igen. Gud så trist tänker ni, men fan, det är det som upptar min vardag just nu. Jag, J och rosa moln med inblandning av rosa elefanter emellanåt.

I lördags var det dags för en middag hos mamsen och J var lite nervös. Det gick strålande och jag försäkrar att min familj välkomnar honom med öppna armar. Jag menar, om ni kollar fotot på mamma här nere så inser väl varenda en som någongång läst hans blogg att han passar in i familjen Tajkon?

Pysen ser ni också på bild. Han har suttit under stolen och kollat snett på mig hela förmiddagen nästan. Förmodligen för att jag först knuffade ner honom ifrån mitt knä och sen försökte få honom att äta en myra. Pysen är härmed livrädd för myror och han stampade så vackert ihjäl den lilla saten nästan omgående.

Oh glory days och ohh, glory värdelösa inlägg. Glory hit och glory dit. Glory blir kl 16 idag. Då tackar jag för mig och åker hem till lite hångel och annat mys.

Pössmöss!



Jonas bloggar


Mamma...inte helt nykter, iklädd en kreation som...ja. Är rysligt ful.


Pysen aka "Katten Jansson", tjurar.

***



 


Kommentarer
Postat av: Kenneth him self

För att förtydliga detta lite så hade jag i lördags kväll åkt hoj från Lidköping hem till Borlänge.. Kom hem efter 23:00 och ute var det kanske en temperatur runt 5 grader och klädseln bestog av ett par läder brallor.. Men tack och lov hade "nötterna" trillat ner på befintlig plats igen = )

2008-08-18 @ 14:03:57
Postat av: J

Kan trösta med att ett bra sätt att ta kol på dom är att dränka dom i salt. Eftersom polarna kommer å kalasar på kadavret så dör även dom, bra va? =)



Känns som jag är en kille me tur på fler sätt än bara det förresten ;) Hälsa pysen och KK =) Pusss

2008-08-18 @ 14:06:33
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Taskigt mot vakten....

Därför är den borttagen.



Men jag skall aldrig mer dricka alkohol.

2008-08-18 @ 14:12:41
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: KE

fniss hade du lether-håsse?

2008-08-18 @ 14:15:03
Postat av: Unn

Jag tycker det är helt underbart fint när du snurrar in ditt bloggande på talk about the love. Är man nykär så är man! Sprid tha love!

2008-08-18 @ 14:38:15
URL: http://mysisterwenttolondon.blogg.se/
Postat av: Tutten

Haha.. åååh... skriv mer kärlekshistorier tack... dom är ju ändå sanna, låt mig läsa och avundas, haha! :(



din mamma är tuff.

2008-08-18 @ 17:50:32
URL: http://josefinet.blogg.se/
Postat av: anna

ookej din morsa är nu officiellt faktiskt coolast i världen! :D

2008-08-18 @ 18:20:38
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0