Not another Diary-inlägg. I say: Johoo!

Idag ska jag faktiskt berätta vad jag pysslat med. Jag är ju helt fucking ensam. Totally övergiven, till och med familjen är borta och har åkt till syster i Göteborg för att hälsa på. Ingen svarar på sms och livet är allmänt dötråkigt idag.

Så jag:


Började med frukost på sängen, ingen gjorde den åt mig utan jag var ju tvungen att gå upp själv. Men det var väldigt mysigt att gosa ner sig med datorn i knät och mumsa macka och kaffe.


Sen grät jag en skvätt. (Av lycka mest)


Efter det tänkte jag att det nog var dags att duscha, det höll liksom på att bli dreads av håret och benen var stubbigare än någonsin. Hoppar in i duschen, greppar rakhyveln, men ångrar mig. Ingen här, ingen som bryr sig, så varför slösa tid på det? Dessutom är det inte direkt ljummet ute så ingen ska ändå få se mina häry läggs. Håret tvättades dock men när jag skulle borsta ut det blev det en jättetova i miniformat. Den klöpp jag bort, den sitter ändå bak någonstans så jag kommer inte se eländet.


Sen dansade jag i ca en kvart till all bra musik jag mycket lagligt har tankat hem.


Tog en cigg, blev yr, skyllde på kaffet och vinglade in igen.


Åkte på loppis och fyndade 3 tavlor för 50:-. som jag ska försöka få upp ovanför sängen. 




Fyndade även den här sjalen för endast 40:-. Försöker förtränga att den är stickigt som fan.....Man får ju lida pin.



Sen åt jag dagens lunch. OK, det finns fördelar med att vara i endast sitt eget sällskap...



Efter allt detta var det dags att ladda mobilen. Laddaren var givetvis trasig, precis som allt annat elektroniskt här i huset, så det var bara att sätta sig och dra till jobbet i Borlänge för att hämta reserven. Då passade jag även på en drive thru på BK. Lite flott har väl aldrig skadat på en lördag?

Jag har handlat mer idag också, den här:



Eftersom jag har blivit bortskämd med Jonas vid diskbänken känner jag mig nu extremt trygg att han fortsättningsvis också tänker vara kvar där i form av en röd gummipropp.

När jag kom hem därifrån ringde det på dörren. Av rädsla för tv-pejlare stängde jag av tv´n och öppnade.
Där stod en gråhårig gubbe med blommor i handen. Först blev jag jätterädd och tänkte, nej! Ser jag så gammal ut att gamlingar från PRO ska börja ragga på mig? Och var har han sett mig någonstans? På Hemköp...eller när jag skjutsat mormor till syvjuntan? Många tankar snurrade, men han sträckte bara fram dem och sa hej då.

Blommorna var från min darling, med ett supergulligt pluttinuttsnutt kort i. (Han känner sig så manlig när jag skriver sånt där) Detta är lite privat förstås, men jag måste dela med mig av sista meningen:
 

"Det var meningen att de skulle komma imorgon, men Interflora muppade sig."
(Som alltså stackars tjejen som tog beställningen på affärn varit tvungen att skriva...)


 

Så efter att både gråtit igen och skrattat åt kortet sitter jag här i soffan. Jag tänker fortsätta sitta här och lyfter endast på arselet i nödfall. Som ifall jag skulle bli kissnödigt till exempel. Det är ett nödfall.

Ett annat nödfall skulle kunna vara min iver i att få upp tavlorna på väggen. Jag ska nog försöka mig på det, köpte ju faktiskt spik för just den anledningen och en hammare har jag som en snickare glömt kvar. Innan dessa 2 komponenter fanns använde jag mig av skruv och vitlökspressen till hammare. Funkade det med, jalusin sitter iallafall kvar 2 år senare.

Nä, wish me luck. Det är ju betongvägg och 3 cm lång spik.

Dagens låt: Lååånläääj! (tyck för all del inte synd om mig när ni lyssnar)


***


Tillagt en lång jävla stund senare:

För er vetskap: Spika aldrig, jag upprepar, ALDRIG i en betongvägg.

Det funkar inte.
Jag limmar istället. Pålitligt skit.


Skitväggar och skitgrannar. It´s time to move.




Kommentarer
Postat av: Tutten

Haha, =) mjaa! Kom ska jag visa dig..

du kan visa mig när jag hänger i falun, typ.. snrt.

2008-08-23 @ 16:34:32
URL: http://josefinet.blogg.se/
Postat av: fröken gud:

får jag? åååååh! vilken lyckans dag! får jag en bra bit som innehåller lite av något jag behöver tex minne, organisationsförmåga, städningsskills eller får jag en dålig bit som jag redan har nog av ändå? äh, spela roll! 0,01% hjärna är jävligt schysst! tackarrr! :)

2008-08-23 @ 20:59:07
URL: http://shootmeagainiaintdeadyet.blogg.se/
Postat av: J

Hmm går du och lovar bort bitar av din hjärna nu älskling? Jag vet inte riktigt alltså...



Låter som en slapp å bra dag ändå =) Jag köpte faktiskt också en sån jonas-propp idag, med matchande jonas-tömma-diskhon-på-äckelmatrester-plastgrej!

Å tavlorna var jättefina, vart ska du ha dom tro? =)



Och ja. Manligheten bara sprudlar som en vulkan när jag hör sånt. Tack. Verkligen.



Pösss =)

2008-08-23 @ 22:51:02
URL: http://kreftans.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0