Några visdoms..öh...äh! Bättre än aktier!

Ok, ni som inte "tjänar" pengar på Tradera. Varför?

Lyssna (läs) här, jag köpte 2 stycken fuskpälsar på Cubus på rea för 299:-/styck. Jag slängde ut båda på Tradera och hade på en vecka "vips" sålt dem båda för 1260:-

Vinst: 662:- typ (orkar inte ta fram miniräknaren, det är inte jag som är mattegeniet i den här familjen, det är min son)

Ping ping, in på kontot ba´!

För några veckor sedan köpte jag en äcklig (jag menar superäcklig) äkta rävboa på loppis. Prutade ner äcklet från 120:- till 80:- boan hade huvud och tassar kvar, jag menar allvar, it was fucking snuskigt.

Tjoffs så sålde jag den idag för 388:- pixdaler på Tradera. Vinst: 308:- Någon tattare ville ha den runt halsen tydligen, stackarn. Fast det visste jag ju såklart, annars hade jag ju inte köpt den och samma sak gäller pälsarna.

Det finns fler exempel, jag har sålt massa kläder som skräpat de senaste månaderna och jag har tjänat flera tusenlappar. Det kräver visserligen lite jobb men ack så härligt när det ramlar in pengar på kontot någon vecka innan lön och det ekar sådär läskigt på det.


Ett tips ba´! (Sen ska man för guds skull inte tänka på vad allt har kostat i inköp en gång i tiden...nej..)


Har köpt en del också naturligtvis. Senaste inköpet är världens sötaste lilla paljettbolero i svart, pörfäkt till nyår I tell you. (Å gud, jag blir gråtfärdig när jag tänker på den..den har inte kommit än så jag har inte fått gosa med den) Ett par jeans har också inhandlats, dösnygga, men jag fick bara i ena låret halvvägs. Så kan det ju gå men jag vet att jag får igen pengarna senare så det gör inget. Har jag ännu mer tur får jag igen gylfen. Förutsatt att jag inte äter nåt på 6 månader.

Det här var så nära en modeblogg ni kommer go vänner. Och just ja, man kan köpa urläckra söta små underkläder för i princip inga pengar också..mums!


Kommentarer
Postat av: Anna

Tradera for president!

2008-12-08 @ 21:41:13
URL: http://annaeleonora.blogg.se/
Postat av: J

Så kan det ju gå men jag vet att jag får igen pengarna senare så det gör inget. Har jag ännu mer tur får jag igen gylfen.

HAHA så jävla bra skrivet =D

2008-12-08 @ 22:16:41
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Tina

Tradera ja... Har räddat mig från att bara äta makaroner UTAN ketchup några gånger... Men nu har jag inte varit Tradera-slav på ett tag, kanske dags att sätta igång igen?

2008-12-10 @ 21:56:16
URL: http://meanwhilesomewhereelse.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0