Sorry, jag glömde

Informationen huruvida pepparkakorna var en uppskattad present eller ej har glömt att presenteras här i blåggen.

Svar: nej.

Nej, för att det inte blev pepparkakor såklart. Vad tror ni om mig? Köpa sötsaker åt en unge liksom...

30 minuter före kalaset inhandlade jag det som skulle bli stor succé. Det blev en DVD-film och så mycket godis jag bara kunde bära ut ur affären. Jag tror paketet vägde 3 kilo.

Jag kan stolt berätta att mitt paket slog allt annat. Min present kostade lite dryga hundralappen men är den som sannolikt inte kommer att glömmas i första taget. Ungen fullkomligt lyste av lycka. (Samtidigt kunde jag föreställa mig att tänderna ramlade ur munnen på honom men det blir en senare historia. Mamma tittade möjligtvis lite snett på mig samtidigt som hon informerade om vikten av att borsta gaddarna.)

Jag gjorde samma sak till min son förra julen. Ett av paketen bestod av en skokartong proppfylld med godis. Vad tror ni han kommer ihåg i år från förra året? Jo just det, allt godis. Nintendo och "sånt skit" som jag slet mig svettig över att kunna inhandla för tusenlappar minns han knappt och det ligger och skräpar i en hög därhemma.

Nu tycker ni att jag är en snåljåp. Men sanningen är att förutom släktkalaset följdes det av barnkalas med present dagen efter PLUS kommande julklappar. Jag blir ruinerad för att lillebror behagade ploppa ut i december. Hans far fyller dessutom år i morgon. Present? Eh..nääeehh...

Fyfan, det vräker ner ute och jag kan inte hitta min bikini. Jag lämnar en "cliffhanger" på den och återkommer med bild på mig själv när jag funnit den.

Ska vi säga så?

Kommentarer
Postat av: J

Det är lugnt, jag kan lägga upp en bild på dig i bikini sålänge, så kanske du minns bättre exakt hur den såg ut?

2008-12-08 @ 11:31:19
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: S@tu

Man skulle ju kunna utveckla godispresenten lite och även köpa en tandborste och en tub med tandkräm... så slipper man den där omblickarkundedödablicken från mamman :-)



Bikini... i regnet?

2008-12-08 @ 12:03:05
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Postat av: S@tu igen

Hmmm... badtunna = gonorrépöl (ej säker på stavningen där men tänker inte googla det ;-)



Menar du att du ska sitta i en sådan tunna som ensam tjej... med ett gäng karlar?? Jag har nämligen för mig att du bara har manliga kollegor! För i sådana fall är du modig :-)

2008-12-08 @ 12:47:22
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Postat av: J

Satu nu ska vi inte rita upp massa obehagliga bilder här

2008-12-08 @ 16:25:27
URL: http://kreftans.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0