Skåningar

Angående läsarnas berättelser om skalvet som Expressen publicerat (klicka här) så kan man ju börja fundera.

Är de inte lite pinsamma? Varför berätta om vad man "trodde" att det var för något? De har ju roat mig ypperligt men efter att ha läst en bit tycker man nästan att det blir genant. Skåningar alltså... (Ja inte alla då)

- Katterna jamade, det var irriterande. (oj!)
- Trodde grannen var 20 min tidig i lastbilen. (oj!)
- Trodde det var i mircon som det "spökade". (Wuhu!)
- Satt på golvet i hallen och sorterade tvätt. (Äckligt ställe att sortera tvätt på.)
- Min första tanke var att det kanske var katten som kräktes upp min säng. (Bra liknelse! 2:a pris!)

Och det här är bäst:

Göran S i Halmstad (Han har inga studielån han inte)

- Och varför skulle inte jorden reagera ,med så många ansvarslösa individer boende här. Som inte tar hand vare sig om varandra, naturen eller miljön. Och det kommer mer sådant här om vi inte ÄNDRAR oss och våra konstiga, själviska beénden. Det är VI som SKALL ändra på oss och inte jorden eller naturen.

Så om alla sopsorterar så slipper plattorna i underjorden flytta på sig. Och hör sen!

Nej, det är fult att göra narr av folk (muahahahahahahahahaha) men ibland måste man. Och i ärlighetens namn är jag lite smått avis faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Honung

Var med om ett jordskalv i Grekland en gång och kände inget alls. Var på stranden. Dåvarande sambon låg på rummet och stönade "ALDRIG mera Ouzo" och speciellt när det började skaka. :)

2008-12-16 @ 14:34:58
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: J

Göran har iofs en poäng, min teori är att det är moder jord som har tröttnat på att skåningarna så länge har lyckats trotsa det naturliga urvalet, och nu gör sitt bästa för att ta kol på dom ^^

2008-12-16 @ 14:35:21
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja det vore rätt skönt att vara ovetande om hur världen fungerar... Men jag undrar....hur stor katt har den där skåningen som trodde att det var katten som kräktes? Den måste ju vara i storlek med Katla i Bröderna lejonhjärta. Tänk att det finns så stora katter i Skåne...det är verkligen exotiskt

2008-12-19 @ 11:16:20
URL: http://tezet.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0