Inte så trevlig kanske?

Börjar blogga igen efter lite lättare sommaruppehåll med en bitter underton. Det är absolut inte meningen.

Nä för fasen. Jag har klackarna i taket ändå trots att allt skoj är slut, alla planer är väl genomförda med lite extra kryddning och nu är det bara jul och mellandagar som lockar med ledighet. Jag har hört ryktas om att hela hösten är en hel härva med uteblivna klämdagar och så vidare, det är faktiskt inte en endaste röd dag mitt i veckan. Det är väl bra? Vi sliter ihjäl oss och staten tjänar i år några extra miljarder. Perfekt. Men jag är inte bitter jag inte.Vi får väl utdelning på det så småningom? Såsom sänkta skatter och andra förmåner? Joråsatte..

Jag tror att jag möjligtvis måste sätta upp lite nya mål för mig själv för att göra hösten och framtiden lite roligare. Hittills har jag uppfyllt mina blygsamma mål, men det kanske är dags att ta i lite och göra dem lite större.

Som såhär:

1. Bli hockeyproffs i Kanada
2. President i Finland
3. Flärdfull strippa i östra Mongoliet
4. Kamelförsäljare i Afghanistan
5. Jordgubbsplockare på Island

Jag vet inte, jag tror inte jag klarar dem alla 5. Jag har ju trots allt ett arbete att sköta på heltid och en son så jag måste ju välja ett alternativ. Måste ta mig en funderare..Kanske någon har ett bättre tips?

Eller lite enklare:

1. Be om löneökning
2. Spara massa pengar i ett år
3. Resa nästa sommar eller vinter

Jag tror på den lite enklare varianten, ska bara ta mod till mig först och be chefen sätta sig, andas in, andas ut och servera lite kaffe och kanske ett rött äpple.

Förresten, jag ska lägga ut spikmattor i rondeller idag, hälla diesel i grannens bensindrivna gräsklippare, knäcka flaggstänger, tränga mig i köer, ta en springnota mm idag. Vad ska ni göra?

***


Kommentarer
Postat av: Robban

Du e fan skadad!!! Trodde inte det på fullt allvar först men här e beviset:::::)

2008-07-29 @ 22:25:42

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0