Konstigt?

Att det ska vara så förbannade svårt för rabatten här utanför mitt fönster att rensa sig själv?

Jag vet inte hur många gånger jag bett om det, men det händer liksom inget? Ska jag få lov att hota med ogräs-gift-medel? Ja, tamejfan ska den inte få sig en omgång. Den är ju grön men inte på samma organiserade vis som hos grannarna. De har dessutom växter i sin som inte liknar mina alls, med blommor i olika färger och sånt. Jag provade vattna den med öl för några veckor sen, men den verkar jävligt otacksam och kräsen. Maskrosor är väl inte så tokigt väl? Är det ett ogräs? För det finns en hel hög med dem på hörnan...

Alltså jag har problem med det där...det bor så mycket skumma kryp i en rabatt och varje gång jag träffar på ett nytt måste jag sätta mig, ta en cigg och lugna nerverna efter ett ramaskri som säkert hörts till Rättvik. Därför är det inte bra, det kommer skicka mig mot en för tidig död det här med rabattrensning. Jag har ju hört att varje cigarett kortar livet med några minuter. Dessutom så vet jag att dom som bodde här förut inte var riktigt kloka i planeten. Jag vågar därmed inte gräva för djupt (så djupt som man måste gräva för att komma åt rötterna) vem vet vad man hittar på? Där kanske grannens katt ligger som försvann alldeles innan jag flyttade in i en stel äcklig skräckfilms-pose, eller än värre, någons farbror? Jag tycker det är lite läbbigt, så jag tänker nog ge blanka fan i det.


Sådär, har jag kommit på nog med undanflykter nu? Daniel har erbjudit sig faktiskt att rensa min rabatt mot några öl bara, jag ska nog slå en pling till honom snart.

Mamma, varför fick jag bruna fingrar? Och alla andra möjliga åkommor som ingen annan i släkten har? Vem är egentligen min pappa? Jag gissar på Billy Bob Thornton eller liknande. Persbrandt kanske, nåt galet freak är det iaf, inte den där fromme potatisodlaren från Piteå...det stämmer inte riktigt.

/Hälsningar från bruden som dödar garderobsblommor till och med.

Daniel, the rabattrensingmäään:


Kommentarer
Postat av: Daniel, the rabattrensingmäään

Emelie vadå några öl, du kommer väl ihåg vårt lilla avtal vi hade ? sist jag kolla handlade det inte om några öl bara ;)

2008-05-26 @ 19:08:43
Postat av: Mli

Daniel: Haha, näää..men jag kan ju inte skriva vad som helst här..mamma läser ju;)

2008-05-26 @ 19:10:13
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0