Hällo!

Helgen har som vanligt i min älsklings sällskap varit lövläj!
 
Fredagen bestod av hårdrock och fyra till slut väldigt trötta människor som sa hej då efter konserten. Två av de fyra valde att lita på sitt sunda ölförnuft och hoppa av tåget i Gamla stan. Ett väldigt oklokt beslut med tanke på att de varit vakna sedan klockan fem på morgonen, men när öltarmen suger så suger den och den alkoholhaltiga drycken intogs i "lagoma" mängder på Engelen. Där kikade även Linda och Anna in som var på minisemester i Stockholm. Till slut tog de två puckona förnuftet till fånga, hoppade på tunnelbanan till Centralen, käkade på Mc Donalds och klev huttrande på en buss till Väsby. Efter 1 minut somnade den kvinnliga passageraren tätt följt av den manliga. De vaknade någonstans i ingenstans av att busschauffören vrålade ut i högtalaren att det minnsann var sista hållplatsen och att ALLA skulle kliva av bussen, dvs Emelie och Jonas.

Det var kallt som satan och de var långt ifrån hemma. En munter Jonas påpekade att det bara skulle ta max 10 minuter att gå och Emelie hade gladeligen satt på sig en skoteroverall i mintgrönt, en björnfitta på huvudet och snowjoggers om någon hade erbjudit det.

Hem kom de iallafall och de två värmde varandra under täcket och somnade på ungefär 30 sekunder för att vakna upp sisådär 6 timmar senare, lite lätt bakfulla men vid gott mod.

Lördagen ägnades åt inte mindre än tre fina höstpromenader varav två tillsammans med Jonas brors lilla hundvalp Douglas. En liten illbatting med huggtänder som de tröttade ut i omgångar men den lilla parveln sprang ändå i sömnen senare. (Åkomman för det kallas nog även damp.) Jonas visade senare prov på sina matlagningskunskaper och svängde ihop en köttfärssås som om han aldrig gjort annat. Hädanefter behöver Emelie aldrig mer laga något sådant eftersom allt skulle smaka äckelpäckel jämfört med den.

Många bilder har tagits men jag bjuder på två, stulna från Linda på Facebook som vanligt. Flåt Linda.



Jonas, Emelie, Anna och Linda. (Sammanfattning: 4 fyllskallar)

 

Här dansar jag med väggen och Jonas tittar imponerat på. Eh..
(Jag vet vad han tänker på bilden, typ: haru supit eller?)
(Svar ja.)

Kommentarer
Postat av: J

Hahaha det var en bra beskrivning darling, tack för den nu slipper jag ;)

Jag klarar ca 10 koppar/dag, men då ska man räkna med att ca hälften är mellanmjölk också haha.. pöss

2008-11-03 @ 10:55:01
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Lotta

Starkt jobbat!! Vi tog taxi till bilen, somnade på ca 5s när den sönderfrusna kroppen äntligen fick träffa sängen!! Note to self: Inte lack leggings när det är kallt....

2008-11-03 @ 12:02:09
URL: http://lotla.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Vad ni håller på....

Att ni orkar.



Länkarna ringer snart efter er.





=)

2008-11-03 @ 13:12:33
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Kotteby

By the way.......



Jag hörde ordet fribiljett.

Come again?



Till mässor i Gbg?

Och vilka....

Bara hem och villa?



Gratis är gott!

2008-11-03 @ 13:13:28
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Kotteby

Vilken tur att du tar upp handtag.

Du nämnde det nämligen på fyllan hemma hos mig, men väntade på att du tar upp det.



Ja, när du ändå tar upp ämnet och jag har dig på tråden. Kan man få se olika modeller. Och.

Vad kostar sig?



Har jag sagt att din nya bloggdesign är skitsnygg?

Inte?



Förresten.

Din nya bloggdesign är skitsnygg.

2008-11-03 @ 13:45:06
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Kotteby

Du är ju bara bäst!

gracias...



Bloggbilden är underbar.

helt underbar!

2008-11-03 @ 15:26:06
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Tutten

JAG VILLE OSSÅ!!

2008-11-04 @ 01:53:29
URL: http://josefinet.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0