Nu kommer det: 7 sanningar och sånt om mig

Jag har ju blitt utmanad både hos Gud, Mamman och Honingen på sistone. En del kanske tycker jag är trög, men jag ville bara vänta ett tag. Eller egentligen har jag skräck för sånt här. Det sätter någon konstig press på mig hur enkelt uppdraget än må vara, jag får lätt ångest och måste hyperventilera några dagar. Nu är jag iallafall klar med det tramset och tänker erbjuda er en och annan onödig information. Vad ni sen gör med den är upp till er men jag gissar att den ende som finner något intresse i detta är min kära J, men mest för att han ska kunna jävlas lite med mig om jag skriver om till exempel en fobi. Som jag nu inte tänker göra bara för det, tror jag.

1. Jag har disktrasefobi. Ja där kom den. Jag äcklas enormt av disktrasor och särskilt andras snuskiga, loppiga, dåligt ursköljda, slemtrasor. Jag vet också vad roten till det onda är och det är min kära mor. Ni vet, när ungar åkte utan bilbälte och cyklade utan hjälm på stenåldern (när jag föddes) då visste man ju heller inte lika mycket om baciller så därför torkade hon var och varannan dag av min mun med disktrasan efter maten. Doften av sur disktrasa känns fortfarande mycket stark ibland och kommer sig av mina svåra och traumatiska barndomsminnen vid köksbordet. Men ren blev jag ju.

2. Ibland går jag på mördarjakt hemma med storsläggan. Eller åtminstone med vad jag får tag i för stunden, en stekspade av stål kan eventuellt också klyva en inkräktares hjärta, noggrant siktat. Så för er som tänkt överraska mig genom att gömma er i en garderob när jag fyller 30 eller dylikt kan tänka om. Iallafall om ni vill överleva. Och jag vill heller inte ha er hjärnsubstans utsmetad i mitt sovrum. (Där jag för övrigt gömmer en hammare under sängen ifall om att.)

3. Jag ska bli sambo i januari och det gör mig så inihelvetes nervös ibland. Längtansfull, men nervig. Man har ju mest visat sina ljusa sidor, ehrm. Men jag har pinkat in mitt revir på tv-dosan så jag tror han kommer avstå den och i Falun visar de ju heller aldrig fotboll eller annan sport på tv´n så det blir nog lugnt. Jag har också filat på ett städschema:

mån-Jonas
tis-Jonas
ons-Emelie
tor-Jonas
fre-Jonas
lör-lediga
sön-Emelie/Jonas

4. Jag har en framtidsplan som går ut på att jag vill bli polis. Eller åtminstone ska jag söka och försöka, men högst 2 gånger. Kommer jag inte in då så kan jag lika gärna lägga ner. Jag ska bara få arselet ur vagnen först, men sanningen är att jag är livrädd för att plugga och inte bara för den ekonomiska biten utan för att jag ska inse halvvägs att jag är en osmart idiot som borde utbildat mig till frisör och flyttat till Köping istället. Eller nåt sånt.

5. Jag är en sån som skjuter det mesta till framtiden. Varför göra något nu som du lika gärna kan göra imorgon verkar vara min filosofi. Det funkade klockrent tills man var 15 men sedan dess har det bara gått utför och trots att jag vet att det bara ställer till mer arbete och bekymmer genom att göra så, så fortsätter jag oförtrutet. Orka lära en gammal hund sitta typ. Så det betyder att jag varje morgon springer runt som en tokyr höna, skalar frukt, fixar gympakläder, packar om min egen matlåda osv. Och jag förbannar varje morgon lika hårt, trots att jag själv skulle kunna underlätta genom att ta mig 10 minuter varje kväll. Men se det går inte. Jag är lat. En sockerälskande, okynnig och lat människa i sina bästa år. Slutar enbart med en säker kolesteroldöd före 40.

6. Jag är livrädd för döden. Inte för min egen död utan för mina nära och käras. Ibland gnager det i mig så jag inte fungerar riktigt som jag ska. Känslomässig tortyr är lite av min grej. Jag gillar att inbilla mig saker och sen känna efter hur det känns, helt jävla fucked up. Jag nojar mig för ganska mycket ibland och en av mina nojor är att J ska komma på bättre tankar och ångra allt. Tänk om, tänk om, tänk om. Ser ni? Jag går upp i limningen just i detta nu. Skjut mig.

7. Jag har en jävla massa ideér hela tiden och tänker att nu blir jag rik! Men så räcker det att trycka på SÖK-knappen på Google för att mina drömmar ska krossas. Det händer hela tiden men man är ju alltid 10 år sen. Men en vacker dag så ska ni få se: Oppfinnar-Emelie at your service. Bla tänkte jag föreslå till Microsoft om en extra funktion i word. Återstår att se om Bill ger mig en miljard för det. Förmodligen skrattar dom ihjäl sig....

Sådäääär jaaaa, hemskt långt. Kul att just DU orkade traggla dig igenom.

Dagens låt blir denna: klickar du här får du se naket.


Ja skit också. Jag skulle länka vidare men jag skiter i det. Känner du dig frestad att avslöja lite om dig själv så gört.

Kommentarer
Postat av: m.

Det där städschemat ser utomordentligt ut. (; Förresten avskyr jag också disktrasor och byter väl ut min oftare än vad en normal människa gör. (Trots att jag inte blivit torkad i ansiktet med disktrasor som liten)



Träningen ja. Jag har ju så lite för mig om dagarna att jag måste sysselsätta mig med sånt. Annars blir det serier på datorn och småätning, nu kan kan göra det med gott samvete. (;

2008-11-04 @ 13:25:01
URL: http://malson.blogg.se/
Postat av: Honung

Oj. Jag nojar också. Mest att Skalman kanske ska komma på bättre tankar och ångra allt.

2008-11-04 @ 13:32:45
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: J

1. Såg du boston tea party igår? Fredrik berättade att han käkade disktrasor som 13åring och avslutade med att trycka in en i kakhålet...



2. ...



3. Hmm, det där är en sån där grej som kan få mig på bättre tankar vetu ;) Iofs så innebär städning städöl. Och öl är gott.



4. Du är smart. Inse det unge



5. Mjo så är det ju, men snart kommer jag och väger upp det där =) ... ... ... Not



6. De löööögnt vety



7. Vi firpar nåt fräsigt å blir richy riches snygging, d preema =)



Yttermera så ska du länka till en massa och ha dig ;) Inte t mig dock

2008-11-04 @ 13:52:05
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: J

Göööört

2008-11-04 @ 14:11:49
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: S@tu

Sedär... den som väntar på något gott... och det verkar som att vi har många saker gemensamt... särskilt de tre sista punkterna :-)

2008-11-04 @ 18:55:36
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Postat av: Tutten

haha stenåldern... din gamla trasa!

2008-11-06 @ 00:32:22
URL: http://josefinet.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0