Don´t you just love fridays?

Man vet att det är sista arbetsdagen, oftast är dagen lite slappare och man längtar tills lördagmorgon när man vaknar i vanlig tid på rutin men när man kan vända sig om i sängen och somna om. Då känner i alla fall jag mig som ett lyckligt litet barn. Det bästa är förstås att få dela såna mornar med sin älskling, men det kommer. Jag får ha lite tålamod och nöja mig med små söta sms under tiden.

Så, eftersom ingen jävel förutom närmast sörjande läser min blogg på helgerna orkar jag inte engagera mig. Jag slänger in några roliga historier istället.

(Imorgon ska jag förresten på mitt egna överraskningsparty, spännande va?)

Jocke, 4år, studerar fascinerad sina testiklar där han sitter i badkaret.
Till slut lyfter han blicken mot sin mor och frågar:
- Mamma, är det där min hjärna?
- Inte än, min älskling, svarar hon. Inte än ...


Mamman har slut på ob och ber Per gå till butiken.
- Använd inte fula ord. Säg snällt vad du ska ha säger hon.
Per går men kommer inte hem. Mor ringer till butiken:
- Jo Per är här men vi förstår inte vad han ska ha.
- Vad sa han då? -
Jo han ber att få invändig isolering till pappas hobbyrum.


Och så den bästa:

Börje sitter och kollar in teven och käkar jordnötter. Han kastar jordnötterna upp i luften och fångar dom med munnen. Plötsligt ropar frugan inifrån köket. Börje vrider automatiskt på huvudet mot köket precis som han kastat upp en jordnöt i luften och det bär sig inte bättre än att den hamnar i hans öra. Han pillar och skakar men lyckas inte få ut den så han ropar på frugan. Hon kan inte heller få ur den och just som dom håller på som mest kommer dottern med pojkvännen ut ur dotterns rum och undrar vad som står på. Börje förklarar sin prekära situation varpå dotterns pojkvän säger: - Det är ju en baggis. Han stoppar två fingrar i Börjes näsborrar och säger:
- Håll för munnen och blås så hårt du kan. Börje blåser till och plopp, jordnöten hoppar ur örat. Dottern och pojkvännen återvänder till dotterns rum och frugan säger med ett leende på läpparna: - Det är en driftig kille det där, undrar vad det ska bli av honom? Börje svarar: - Med tanke på vad hans fingrar luktade kommer han nog bli vår svärson.


Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja o så vem man åker med. =)

Lycka till med sparandet!

2008-10-17 @ 14:19:04
Postat av: Honung

Folk verkar ha roligare saker för sig på helgerna än att läsa våra bloggar. Som om någonting skulle vara roligare än det..? :)

2008-10-17 @ 16:48:35
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Honung

Förresten skrattade Skalman nästan ihjäl sig åt ob-roliga-historien. Eller.... Jag överdriver. Han skrattade och sa: Den var värry funny!

2008-10-18 @ 11:49:46
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0