För er som orkar, min långa lista.

Snodde den här listan hos den här tjejen för att slänga in i bloggen en dag när man är sådär tom i huvudet. Den dagen är idag, så om du orkar läsa - grattis!



Vilken svordom använder du mest? Satansjävlar! (Och alltför ofta CP, men det är ju dumt...ska sluta med det)

Äger du en iPod? Nope, va ä dä? Mohaha.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Alldeles för tidigt. 06.15. Men det snoozas hejvilt fram till nästan kl 07 när jag inte har Hampe.

Hur många resväskor äger du? Två!

Använder du flip-flops? Knappt, utomlands har det väl hänt.

Var köper du dina matvaror ifrån? Blandat, Hemköp, ICA, ibland Lidl.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Ta bilden, för guds skull..


Vilken var den senaste filmen du såg? American Gangster hos Jåhnas. Men bara halva, den var satans lång. Hångla är roligare.

Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? Med Hampus eller Jonas eller båda.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En snabb bil. Minst 350 hk, annars får det va.

Har någon någonsin kallat dig lat? Oh yes...Just därför att jag är det.

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Behövs inte, jag är en sömntuta
.
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? En skiva Jonas gav till mig, med hopknåpade lovesongs som jag fick på vår 2-månaders dag! I love it!


Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Mäh, vad svårt. Tracy Chapman, Disturbed och Metallica I have to say.


Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Jag hör jämt hemlisar och jag glömmer dem oftast lika fort. Jag är därför jävligt pålitlig.


När var senast någon stötte på dig? Det vet jag inte, jag är blind för sånt just nu, förälskad som jag är.


Vad åt du till middag senast?
Kött och svampgryta med ris. Homemäjd. Skitäcklig, åt med vänsterhanden för att göra det mer spännande. Sen spydde jag igår kväll, förmodligen pga den.

Använder du huvtröjor?
 Jäpp, hemma oftast.


Kan du vissla?
Johanna, javisst kan jag det!


Vem var den senaste som ringde dig?
En av mina montörer.
 

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält? Bergochdalbana. Allt annat kräks jag i nacken på folk av nuförtiden.


Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Självklart man är ju en spännande person.


Vilket riktnummer befinner du dig i?
023.

Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja, I still do. Jag har ju barn. (Eller jag skyller på det i alla fall.)


Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Vadå? I kvadrat? Inte fan vet jag. Men inte lika stort som jag ibland önskar.

Hur många syskon har du? 4 bröder, 1 syster. Alla är halva, men jävligt snygga.

Är du blyg inför det motsatta könet?
Nej, och är jag det så spelar jag bara...:P


Vilken film kan du alla replikerna till?
Ingen, men jag kan: Jag är törstig! Jag vill ha öl! (Dynamitharry)


Äger du några band t-shirts?
Hahahaha, nej gud...


flög du senast? Till Göteborg i våras med chefen.


Hur många stolar står kring ditt köksbord? 4 och 6 kring matsalsbordet. Det finns plats för många hos oss =)

Läser du för skojs skull?
 Vilken superdum fråga. Nej, jag läser för att det är det värsta jag vet? Dumma frågor får dumma svar.


Pratar du några andra språk?
Såklart, engelska och mitt och Lottas "fjortisspråk" slinker fram fortfarande när vi är på det humöret. Och så kan jag räkna till tio på spanska och även beställa öl.


Diskar du din egen disk? Ja tyvärr och ibland även andras..Usch! Hatgöra.


Har du gråtit offentligt? 
Jarå, jag är blödig. På Titanic bion grät jag så snorn yrde!


Har du en stationär dator eller en laptop? Min lilla bärbis...pussahpussah..


Försöker du alltid lära dig nya saker?
Självklart men jag suger och är en gammal hund.


Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Nej, nja, ibland. Nej!

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Nej, jag tror på att DELA. Men sen kanske killen vill göra det eftersom han kanske frågade..Man kan ju inte bjuda ut en tjej på middag och sen..ja ni fattar..kluvet.


Kan du kasta macka? Oh yes och jag är grym på det.


Har du någonsin varit på Jamaica? Nej


Vad har du med dig in på bion? Sällskap och en biljett till en bra film förhoppningsvis.

Vem var din favoritlärare och varför? Christer i religion..Aaahh, han var underbar! Citat: "Åsså kom Jesus in dära me sina pooolers, slog sig ner å drack nåra bägare och snacka lite skit" Haha, man måste bara älska honom!


Har du dejtat någon av en annan religion?
Nej, men Jonas har försökt lura mig två gånger att han är Scientolog. Han kommer försöka en tredje gång eftersom han säkert glömt att han försökt två redan.


Vad har du för väder?
Kallt och vackert höstväder med klarblå himmel. Underbart!


Har du en blogg? Nej, jag har en blågg.


Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Ja inte var det data med excel i alla fall eller företagsekonomi. Svenska kanske?


Gillar du att flyga? Nja, gillar starten när det blir lite drag! Sen vill jag helst kliva av.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Omtänksamhet!


När sov du senast på golvet?
 Kan min son läsa det här någongång? Ehrm, 1998. Såja.


Vilken är din favorit drink? Rom och cola! Fast det är en grogg va?


Gillar du din boende-situation? Jorå, den duger, jag har ju valt den själv.


Vilken är din mammas hemstad? Falun


Din pappas hemstad? Borlänge


Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? 10 helst


Är dina dagar fullbokade och stressiga? Varannan vecka stress, varannan lugn. Men snart kommer J och då blir det full rulle. Det ska tydligen tränas...:0


Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Mindre sällan.


Vilken är din favoritfrukt? Päron/Vindruvor. Delad 1:a.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Hahaha, nej verkligen inte. Det ska vara gott, inte kalorifattigt och äckligt, man lever bara en gång.


Hur gammal blir du nästa födelsedag?  21, det fyller jag varje år.


Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Ganska, men jag är ingen expert som ni märker. 


Tror du på liv på andra planeter?  Vem vet hur stort allt är? Svaret är ja.


Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Oj....Jag blir så sällan arg, men det var en jävla satans lastbilschaufför ifrån helvetet. Jag är fortfarande arg på honom, skitstövel.


Tror du att Gud är man eller kvinna?
 En man. Det är så mycket han har missat i planeringen.


Vad var det senaste du åt? En litenlitenliten godisbit. Typ obefintlig.


Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? 50/50.


Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Vet inte, att döpa mig till Emelie 1980 var som att döpa någon till Gretchen idag typ. Men mamma var ung, vi skyller på det.


Gillar du senap?
  Jaaaa, den ska vara stark och söt! Johnnys är oslagbar. Funkar till allt! Vill smörja in Jonas i senap någongång, hahaha.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Är det inte lika bra att bara gräva ner sig levande Emelie? Svar: Nej, ditt dumma helvete, kom igen nu. Typ så, mina olika personligheter sliter i varandra.


Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Nähähähähähä. Never!


Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Jag kallas ju för Doris av vissa...Så Hitta Nemo Doris is me. Jag har förlikat mig med tanken, hon är rätt charmig trots allt.


Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Väldigt nära en gång, men jag missade slutminuten! Fast ett konto har jag =) Det kommer nog, jag gillar auktioner på nätet.


Tycker du om att krama folk?
Folk och folk? Min familj, min pojkvän och mina vänner, ja.


Skulle du säga att du är trendig?
 Om trendig är att i princip gå in på en butik och köpa det som satt på provdockan i skyltfönstret så ja. Här kommer latheten tillbaka...Jag är inte så JÄTTEintresserad faktiskt. Vissa slukas upp av det där, jag finner andra saker mer viktiga. (Ok, det där var en lögn, jag är mest för fattig för att hinna hänga med i svängarna)

Äger du en digitalkamera?  Ja, fick en i april, har inte fått skiten att funka än. Oteknisk och väldigt dåligt tålamod är orsaken. Men tack mormor, den var fin!

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?  Flertalet fyllisar har sagt att jag påminner om Gwen Stefani.

Stör det dig om någon säger att de ska ringa men inte gör det? Ja! Just do it era fåntrattar! (jag är själv sämst förstås)


Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Triologin om Freja. Helt suverän! Grät som en bäjbis.


Tycker du att du är attraktiv? Med smink, ja lite. Utan smink? Moahahaha! Fulast i Sverige. Tack gode gud för make up.


Vad är du allergisk mot?
Snåla människor, i matväg - ingenting.


Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
  Hahahaha. Ja, om personen bredvid beställde vegetariskt och ångrade sig.


Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Andrè..Gode gud, jag hade varit gay också.


Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om? Alla helst, men få kommer orka...Latmaskar!

Så, nu vet ni vem jag är, men jag misstänker att INGEN orkade traggla sig igenom. Det gör inget jag tycker om er ändå.

Pusspuss!


Kommentarer
Postat av: Honung

Jag orkade!!! :) Ska jag maila min lista till dig? Fast jag har nog inte din adress.

2008-10-15 @ 12:04:51
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: J

Kommentar 1. Nej nej nej, ingen senapstäckning här inte. Möjligtvis över min döda kropp.



Kommentar 2. Vi ska hoppa fallskärm när du fyller 30, är inte det underbart!? :D

2008-10-15 @ 15:44:52
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Veronica

Men jösses! Det var inte lite. Nu har jag glömt vad det var jag skulle kommentera, och jag tänker inte läsa igenom det igen. :)

2008-10-15 @ 20:17:23
URL: http://veronicaramberg.blogg.se/
Postat av: S@tu

Hahahaha.... jag orkade :-)



Min svärmor fyllde 36 i vääääldigt många år... det var först när någon kläckte "Har inte du fyllt 36 i väldigt många år nu" som folk reagerade :-/

2008-10-15 @ 20:58:13
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Postat av: S@tu

Jag trodde Metallica skulle komma till Göteborg nästa år, och hade tänkt köpa biljetter, men läste i Aftonbladet idag att de planerade två spelningar i Stockholm :-/ Det lutar nog åt att sonen kommer övertala mig att köpa biljetter dit istället! Hade varit grymt att se dem igen! Jag var på deras konsert -92 (om jag inte minns galet) här i Gbg. Ska du se dem?

2008-10-15 @ 22:54:42
URL: http://mammasatu.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0