Kvinnor vs Män

1. Tänk er en irriterande tråd som hänger från ett klädesplagg.

Kvinnor klipper av tråden eller alternativt syr fast den.

Killar skriker förtjust efter en tändare och bränner av den med eld medans ögonen glittrar av lycka. Märk väl att det inte spelar någon större roll i vilken åldersgrupp mannen befinner sig. Han blir ändå som ett barn på nytt.

Extremt mycket manligare än att springa och leta efter en sax eller nål och tråd liksom.

2. Tänk er en tvätthög med blandade färger.

Kvinnor sorterar och tvättar, om det är tvunget, en halv maskin med en färggrupp.

Män stoppar in allt och hoppas på det bästa. Lite missfärgning har väl ingen dött av?

Liiiiite manligare. (Egentligen liiiite sämre också, men säg inget, deras manliga ego kan få sig en rejäl törn av sådan information.)

Det här var bara en liten reflektion jag delade med mig av såhär på torsdagen. Personliga påhopp om att jag drar alla över en kam och så vidare undanbedes. 

För att dra ett till exempel om en typisk nyårsafton i en familj:

Kvinnan lagar mat i timmar medans mannen står för underhållningen. Han tänder fyrverkerierna och i slutänden är det dessa bländverk som alla kommer ihåg i år efteråt. It´s a hard work, but someone have to do it..muahaha.

Gud jag vågar knappt publicera det här. Jag skojar ju bara, det fattar ni väl? Ja. Nej. Ja. Nej.


Kommentarer
Postat av: J

Haha flåt =P

Hmpf, jag delar faktiskt upp det i ljus och mörk tvätt.. I övrigt var det ju faktiskt exakt så det går till =)

2008-10-23 @ 12:22:20
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: J

Ljus och mörk, 40 grader ja. ;)

Lådan kom, som du kanske märkte, nyss! =D

2008-10-23 @ 12:46:35
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Sanningen svider.... tror att det stämmer ganska bra, givetvis finns det undantag men det skiter vi i.

2008-10-23 @ 13:15:54
URL: http://detharsysslarjagmed.blogg.se/
Postat av: Honung

Om man säger såhär... Exkexet färgade min bästa och finaste BH blå. Men jag skällde inte, för han ville ju bara vara snäll och tvätta lite. Förbjöd honom dock att gå nära tvättkorgen..Skalman däremot är en klippa när han moonwalkar i tvättstugan. :)

2008-10-23 @ 19:15:25
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0