klapperiklapp!

Angående inlägget igår, så känner jag att jag lyckades slå huvudet på spiken. De flesta höll med mig och spädde på det hela med egna historier om snökaos och förvånade människor som verkar uppleva sin första vinter trots att de är 35 år.

Alla utom en.

Igår fick jag det här slängt i ansiktet via telefon av min älskade pojkvän:

- Jaha, men alla jävla lantisar då, som ställer sig på fel sida i rulltrappan?! (Och sen jämförde han med något mer som jag har förträngt med flit)

Mohahaha! Som om jag inte såg den komma? Ja det är ju inte så att den korta rulltrappan på Åhléns här i stan kräver att man släpper fram rusningstrafik direkt. Så okej då...Men varför har de så jävla bråttom när det går tåg var 10 minut minst? De borde lära sig slappna av, precis som turisterna och vi lantlollor som har lokal-seg-buss var 30 minut.

Har ni testat den här varianten i Stockholm förresten?

Under turistsäsong på någon av de större gatorna går det gärna i slow motion. Mammor med barnvagnar är värst, i en stor klunga stannar de mitt i när det möter varandra och så har de ett långt snack medans de tar upp hur stor plats som helst. Jag är förvånad över att de inte har termosar med kaffe med sig så de kan fika på samma gång. Hur som helst...en gång när jag faktiskt kände mig stressad men inte kom fram i den takt jag ville började jag klappra med klackarna bakom som om jag kom springandes upp i nacken på dem. (Man kan flåsa lite också om man tycker det är skoj)

Det var som för Moses när Röda Havet delade sig.

Men man måste göra det ordentligt. Smyga upp ljudlöst bakom och sen klappra utav bara helvete. Det är en enorm tillfredsställelse när det lyckas och det gör det ofta.

Imorgon åker jag till Stockholm och jag ska ta upp hela rulltrappan alternativt stå på vänster sida och hänga på väg ner i underjorden mot tunnelbanan till Solna. Mohahahaha!

Kommentarer
Postat av: Kotteby

Snoppbulor....

Hahahaha!!!!!!



2008-10-30 @ 10:00:18
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: endumen

I will strangle you! Trots att jag ju egentligen är från LEKSAND! Måste antagligen köpa steppskor om det där ska funka för mig med klapprandet, undrar om det funkar i rulltrappor också. Jag har alltid bråttom där för hatart.

2008-10-30 @ 10:24:11
URL: http://endumen.blogg.se/
Postat av: endumen

Jao, jag har ju redan broddar. Smart!

2008-10-30 @ 11:53:42
URL: http://endumen.blogg.se/
Postat av: J

Jag överlever ska du se =)

Det där med klackskor lär jag ju prova nu i helgen då ;) Köss

2008-10-30 @ 15:14:56
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Josse

Jag är ledsen men det du gör är inte okej. Det spelar ingen roll om du vill jävlas för det är du som kommer gå gråtande ur leken. I promise you, vi är inte nådiga i rulltrappan. Vi är starkare, så är det bara.

2008-10-30 @ 19:17:23
URL: http://jossex.blogspot.com
Postat av: Honung

Rulltrappor är heliga. De kräver etikett. Behärska dig, please. Vi vill ha dig kvar levande.

2008-10-31 @ 01:45:05
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0