Till Jonas

Ah, well..du vet det där kärleksbrevet ala fjortisstylee som jag skrev en gång men glömde skicka? Det har jag slängt. Jag vet, du suckade nu, i alla fall inombords men det var så töntigt. Lika töntigt som de tio efterföljande breven som jag också kastade. Men denna gång struntar jag fullkomligt i resultatet. Jag skriver om mina känslor rakt av, okej?

**I love you**


Det visste du förstås redan, men jag vill gärna berätta varför också. Du är en fantastisk och ömsint människa som får mig att sväva på små moln av lycka. Aldrig i hela mitt liv har jag träffat någon som du. Varje dag ger du mig tusen extra anledningar att le och jag älskar din humor trots att jag inte hänger med och är lite trögtänkt ibland :O Att jag ska få dela min vardag med dig trodde jag aldrig för bara några månader sedan. Gissa om jag varje dag tackar min lyckliga stjärna över att jag fann din blogg i våras och att jag tog mod till mig att skriva en kommentar. Att den skulle vara starten på hela min framtid hade jag ingen aning om och att du är beredd att släppa en massa och planera om ditt liv för vår skull gör mig alldeles varm i lilla hjärtat.

Många kanske rynkar på näsan och tänker att vi har ju inte känt varandra särskilt länge och att det går fort fram. Men precis som vi båda tycker så känns det ju så rätt så varför tveka. Jag är för första gången övertygad om att jag träffat den person som jag vill bli en gammal sliten nucka tillsammans med och hur lovley är inte det? Jag trodde att jag skulle bli en ensam trött morsa för en väldigt lång tid framöver, men du ändrade snabbt på det genom att vara så otroligt omtänksam och kärleksfull att jag föll snabbare än ljusets hastighet. Jag är verkligen tokkär, men samtidigt har jag för första gången inte svävat iväg i någon slags illusion utan står fortfarande stadigt med båda fötterna på jorden. Det är en härlig och trygg känsla.

Jag har bara ett krav angående ihopflyttningen: Ben & Jerrys och filmkväll på schemat varje tisdag? I gengäld kan du få besöka Ryckepungvägen och slagghögarna på onsdagar.

Puss min darling!

Kommentarer
Postat av: Anna

Men åååh, vad fiiiint!

2008-09-29 @ 16:00:49
URL: http://annaeleonora.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh, sweet :)

... och jag skrattade högt åt Ryckepungsvägen. Det är ett stort utgångsskämt här nere bland studenter i Uppsala. Eniro och 118 100 lär veta precis när det är nationsfester i stan. En mobiltelefon med högtalare + vägbeskrivningen till Mekonomen i Falun = lika roligt varje gång. ;)

2008-09-29 @ 17:02:11
URL: http://annasord.blogg.se/
Postat av: J

Snacka om att man har hittat rätt. Det där kunde nämligen lika gärna ha skrivits av mig till dig =) Nu får du inte tycka att det här är en rutten kommentar på en så underbar text, men man blir ju liksom ordlös du vet...



Men ja, självklart är tisdagkvällar filmkvällar! haha



PUSS (versaler ^^ då är det allvar i leken ;))

2008-09-29 @ 17:14:22
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: J

Anna du kan ju tänka dig hur det var på Telenor, gratis jobbmobil och alldeles för mycket fritid:



- 118118

- Hej, var ligger Mekonomen i Falun?

- (Suck) Ååhh, ryckepungvägen...

- HAHA tack! klick

2008-09-29 @ 17:48:16
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Robban

De e du värd Emelie!!!! Måste få träffa J nån gång...Vi kanske kan kolla in ryckepungvägen ihop??? Me en kall i handen:)....Ha de gott!!!

2008-09-29 @ 19:18:15
Postat av: Frun

Tack Anna och Anna =)



Tack Robban, det värmer. Och ja, vi kan köra en guidad tur någongång ;)

2008-09-29 @ 20:58:18
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0