...

Åååååkääääääj

Jag ska inte trötta ut er med att berätta vad jag gjort under de 2 veckor jag inte skrivit här.

Jag kan däremot berätta om hur trött jag är? Nehej..inte det heller. Men det känns som luften just gått ur mig, idag är lugnaste (och ensammaste) dagen på evigheter och jag är helt slut, färdig för Fonus.

Det förrförra inlägget låter lite väl skrytigt därför ska jag förklara det lite mer ingående. 3 dagar i veckan ska (måste) jag jobba i Stockholm eftersom vårt kontor i Borlänge stängs ner. Beskedet om detta var både bra och dåligt. Jag har ju just skaffat mig en sambo som nu ska lämnas ensam varannan vecka med min son mån-ons.... Kändes ju sådär att kläcka den infon, men han har tagit det jättebra. Faktum är att Hampe älskar Jonas och de har stor respekt för varandra och klickar riktigt bra tycker jag. Jonas satte till exempel honom i arbete redan igår med lite disk. (Han fick 10:- och ungen var skitlycklig över dealen och vi också.)

Det superpositiva i det hela är att min älskling pluggar helt på distans, det betyder att han följer med till Sthlm varannan vecka och får chansen att oftare träffa sin familj och sina vänner. Vårt utbud av saker att göra tillsammans blir större och emellanåt får vi längta lite efter varandra. Torsdagar och fredagar ska jag jobba hemifrån.

Egentligen kan man säga att det inte kunde bli så mycket bättre än såhär. Den stora förlusten är min tid tillsammans med Hampus som kortas ned, men jag hoppas att det kommer gå bra med Jonas som "Stand In". Om inte annat är jag ju hemma hela torsdagen och fredagen den veckan han är hos mig så han kan sluta och gå hem direkt efter skolan.

Nu ska jag härma min darling och göra en liten "Årets Lista" om 2008:

Årets julgran: Definitivt inte min. Första året med plast och absolut det sista. Sitter och kollar på den just nu och har lust att mörda den.

Årets bil: Definitivt inte min Ford. Tack gode gud för den där tjänstebilen som kom i rättan tid. Henry Ford: Ta dig i röven.

Årets säng: Min! Åhhh vad jag hyllar den!

Årets datum: 24/7 (liggande glass)

Årets resa: Till syrran i Göteborg.

Årets paket: Julklappen från J med en spaa dag för två, woohooo!

Årets tv-program: Desperate Housewifes. Det enda jag kan säga att jag följer. Förutom Glamour lite... men det talar vi inte om här.

Årets löfte: Inget, men jag ska faktiskt äntligen börja träna och faktiskt, förmodligen, kanske, borde sluta röka.

Årets klädinköp: Vadå inköp? Jag har inga kläder..buääähääääääääääääääääää....äääää.........ääääääää.....ää. Kolla min garderob, den är tom! Eeeeekooooohoohoohoo.

Årets låt: Maia Hirasawas version av The Worrying Kind. Tror jag lyssnat ihjäl mig på den förra året. Så vackert.

Årets bok: Serien Sagan om Valhalla. Tre böcker i ordningen: Freja, Idun, Saga. READ IT!

Årets person: Jag! Fan vad jag har varit bra det här året, jag har åstadkommit mycket mer än jag trodde året innan. Jag har vuxit och lärt mig massor om livet och jag har tagit tillvara på det på ett helt annat sätt än tidigare. Aj lajk majsälf.

***

Sådär, nu ska jag ta en till kaffe och försöka vakna upp ur min morgontrötthetspsykos

Häj häj!

Kommentarer
Postat av: Unn

Gott nytt år!

Måste säga att årets låt acording to mli även har splelats tokmycket i en ipod tillhörande Unn. Underbar!



Ha det kalas i nyåret!

Love från Thailand.

2009-01-06 @ 11:14:32
URL: http://mysisterwenttolondon.blogg.se/
Postat av: Robert

Äntligen det är långt mellan inläggen nu

2009-01-06 @ 11:27:00
Postat av: J

Din lista var ju mkt bättre än min =(

(yes, sitter med gruppen men jag är cool och tjyvskriver här) Hääää. Hääää.



Detta kmr gå så bra förstår du, nemas problemas =) Hörs i eftermiddag darling, pösss

2009-01-06 @ 11:58:29
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: J

Haha det ser förresten ut som att din son heter mån-ons.. kul ju =)

2009-01-06 @ 13:54:43
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Honung

Jag har längtat efter dig!!!

2009-01-06 @ 16:58:39
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Äntligen tillbaka...

Det var *** på tiden.





"Årets datum: 24/7 (liggande glass)"

Betyder det att du vill ligga med glass dygnet runt?

Eller.

Betyder det att du åt glass den 24:e juli?

2009-01-09 @ 09:20:21
URL: http://www.kotteby.se

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0