Dag 1. Nu jäklar...

...kickar vi igång den här gamla stofilen till blogg igen. Tror jag. Ingenting är någonsin permanent, inte heller denna bloggs återuppståndelse bara så ni vet.

Jag har börjat träna idag. (Igen)

Det här är min träningsblogg! Ja ni kan skratta ihjäl er bäst ni vill men det är vad bloggen faktiskt kommer att handla om för det mesta. Jag behöver peppa mig själv lite och jag behöver använda den som en dagbok över vad jag äter och hur jag motionerar.

Idag har jag kravlat mig runt en sjö på ca 3 km. Det sög, mina lår dansar merengue här i soffan och jag anar att träningsvärken imorgon kommer få mig att ångra mig. Jonas cyklade bakom och skrek okvädesord som:

- Liiiite längre, kom igen! Till parkbänken orkar du! Bra tempo, håll så.

Ett ord till och jag använder plankorna i parkbänken till din kista din vältränade djävul, tänkte jag. Men hur mycket elaka saker han än hojtade på sin 2-hjuliga järnhäst så gav jag inte upp. Jag orkade mer! Mina lår och skinkor dallrade och jag har aldrig känt mig mer lik en aladåb, särskilt med min kärlek i bakhasorna, stirrandes på eländet.

Men imorgon fortsätter vi, mannen på cykel och jag i joggingskor. De som ser oss tror i alla fall att han är den late jäveln och jag den hurtiga, det är bra.

Vad jag ätit idag för att främja min viktnedgång och sportiga framtid? 4 vita rostade mackor för mycket och lägg till ett antal ostskivor på det. Imorgon blir det andra bullar!


//Em

Kommentarer
Postat av: ninjaaaaa

yeeeeey!

2010-08-02 @ 21:37:42

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0