Helvete vad hungrig jag är!

Några dagar varje månad sätter hungern in som aldrig förr. Jag kan äta vad som helst, när som helst och hur ofta som helst men jag blir ändå inte mätt. Går ämnesomsättningen på speed eller vad handlar det om?

Naturligtvis inföll första dagen idag, på min andra "träningsdag". Jag vill svälja hela kylskåpet i ett svep.

Förutom vad jag åt till frukost (se föregående inlägg) så har jag ätit detta:

Lunch: en tallrik ärtsoppa + två hårdbrödmackor med en varsin ostskiva.

Mellanmål: en nektarin och ett glas vatten + en ipren. (Jävla kvava åskväder.)

Middag: Sallad med liiite knaperstekt bacon, blåmögelost, päron och valnötter samt honungsbalsamico. Till det en torr brödskiva som rostades ett snäpp. Torrt så det förslog, det enda saftiga var tomaterna...yey.

Fram till middagsmålet satt jag bara stilla vid skrivbordet och gjorde inget, dvs brände högst en kalori i timmen på att tänka och flytta fingrarna på tangentbordet. 1 timme efter middagen gick jag och J på en 2,5-3 km powerwalk. Jag var rätt svettig när jag kom tillbaka. Jag försökte jogga lite och psykiskt ville jag mer och var knappt anfådd men mina ben var som gelé efter gårdagen och var nära att ge vika så jag fick hålla mig till gång istället för jogg. Surt sa räven, men jag antar att jag är redo för jogg imorgon eller i värsta fall i övermorgon igen. Fram till dess går jag, hellre det än inget alls.

Efter att detta var avklarat tog jag en skål med fil och fruktmüsli samt två hårdbrödmackor med varsin skiva ost, skinka och lite gurka. På det en nektarin.

Tanken var att inte äta mer idag, men magen skriker efter mer! Mättande tips emottages tacksamt, allt utom äckliga smoothies går bra.

Varför uppfinns inte godis, chips, glass och andra onyttigheter med viktminskande effekt? Borde inte det vara på tiden.. Hallå, det är ju 2010!

Ett föga intressant eller inspirerande inlägg men förhoppningsvis en bra tillbakablick för mig i framtiden.

Nu blir det Green Zone och möjligtvis lite popcorn - home made!

//Em

Kommentarer

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0