Big Bill...

Fakturan från Tele 2 kom som ett brev på posten idag. Bokstavligt talat.

Hampan har ju en "egen" mobil, mest för att jag ska kunna nå honom, men även för att han ska kunna ringa mig. Sen tillkommer användandet av pinsamma låtar han har i den och som han gärna drar igång i kassakön på ICA.

I alla fall, den här månaden var notan hutlös.

Han har ringt 4 samtal för sammanlagt 2,98 och har även varit ute på nätet för 1,48! Det sista var nog ett misstag för det höll endast på i 0,099 sekunder enligt specifikationen.

På detta överpris ligger det även en faktureringsavgift av 24 riksdaler och en månadsavgift på 49:-

Nu vet jag inte hur jag ska få det att gå ihop den här månaden? Det blir vatten och bröd för hela slanten. Inga nya kläder till mamma och de nya fotbollskorna får jag sälja till högstbjudande på Tradera.

Kanske dags att säga upp abonnemanget och skaffa ett kontantkort istället..Japp.

Och definitivt dra in veckopengen, tror han att jag är gjord av pengar?

Nu tycker ni att det är väldigt lite pengar att tjata om och jag kan hålla med till viss del. Han har ju slarvat bort mobilen och utan den kan man inte ringa alls. (Nevermind min bittra underton) Kanske skulle låta det vara så, eller har någon en riktigt gammal o-tappa-bort-bar tegelsten till telefon som jag kan hänga på ryggen åt honom? Äpplet faller inte långt från trädet som man säger. Själv glömde jag ju hunden utanför Konsum en gång. Men det är en annan historia.

Kvällens låt är den här (klicka här´å)♥ (WOohoooOO, ser ni hjärtat? Skapligt fjårtis♥.

***

Kommentarer
Postat av: J

Jonas tackar för din röst! Du har härmed gjort dig förtjänt av en stadig puss på valfritt ställe ;)

2008-08-22 @ 22:21:04
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Oggy

Vad än Hampan gör, så är det aldrig hans fel.



Jag kommer alltid att hålla hans rygg. Han är Gnaget.

2008-08-23 @ 03:12:43
URL: http://oggygroggy.blogg.se/
Postat av: Veronica

Det där jävla äpplet alltså... Har du inga föräldrar du kan skylla på? Min pappa körde och tankade bilen och glömde kvar den på macken och gick hem. Jag vet vem jag skyller på.

2008-08-23 @ 12:43:03
URL: http://veronicaramberg.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0