Fördelar vs Nackdelar

Fördelar dåligt väder:

Man kan sitta inne utan dåligt samvete och göra ingenting.
Bilen blir ren(-are).

Nackdelar dåligt väder:

2 barn har svärdskrig i vardagsrummet ungefär 50 cm ifrån mig: en gravt bakis mamma med pulserande tinningar.
1 st glaslykta är i tusen bitar pga ett Ninja Turtles svärd som tappade kontrollen. Eller, nja, ungen bakom svärdet tappade kontrollen.

Fördelar att vara bakfull.

Man får äta pizza. Två gånger på en dag till och med...Inatt åt jag dessutom Mc Donalds, man är ju ingen sexbomb precis. Snarare en kaloribomb.

Nackdelar att vara bakfull.

Allt som inte går under kategorin Sova med stort S. Typ matlagning, och sånt skit. Tur pizzorna här borta kostar 45:- inklusive läsk och att barn inte protesterar mot sånt, snarare jublar.

Fördelar med att känna sig gammal.

Man känner sig lite mer mogen ibland.

Nackdelar med att känna sig gammal.

Man känner sig för mogen ibland.

Nu är nästan allt roligt för den här sommaren slut. Ett poolparty modell större väntar men sen är det finito. Då ska Emelie gräva ner sig i en håla och vara bitter en hel vinter. Med undantag för varannan vecka med Hampus och de ljusa stunder jag kommer få träffa J. Allt annat blir mörkt och alkoholfritt.

Nu längtar jag faktiskt lite till jul. Är jag ett psyko då? När man tjuvfiskar kräftor kanske man skulle se sig om efter en fin gran på samma gång?

Nä, nu blir det till att klämma ner en sista pizzakant doppad i vitlökssås och en cigg på det sen är kvällen biff. Godiset är upphällt i skålar till kidsen, sängarna uppbäddade och kvällsmaten (om någon nu orkar) påvisad i kylen. Själv lyfter jag inte ett finger till idag.

Godnattfnatt.

Kommentarer
Postat av: J

Haha din tunnis =) Älskar för vs nackdelar! å du e visst ett bombnedslag, ditt bombnedslag. Nu får man väl FRA på sig men vfn.. Nu börjar partajet dra igång älskling, ringer å stör dig sen ;) å snart ses vi! Schwiiiiing

Pössar :*

2008-08-09 @ 18:48:35
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Tutten

Kaloribomb.. det var DET jag var! TACK

2008-08-09 @ 18:52:32
URL: http://josefinet.blogg.se/
Postat av: Lotta da oldie

Älskling jag sa precis samma sak om jul bara för ett par dagar sedan! Lev väl i dina bakis ångor! Pöss

2008-08-09 @ 20:33:05
URL: http://lotla.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0