Inte alltid roligt

Har just sorterat upp 5 tvätthögar och funderat lite på att jag nog måste åka till IKEA nu när tvättmaskinen rasat. Jag behöver deras blåa påsar att bära tvätt i till tvättstugan och alla de jag hade är spårlöst förpackade ner i källaren.

Säg att det är en bra idé? Att åka till IKEA och handla för några tusenlappar så jag får 4-5 blå påsar istället för att lägga pengarna på en ny tvättmaskin? Jo ärligt, det var så min kvinnliga hjärna tänkte, jag tror jag har bott själv utan en vettig karl alldeles för länge. I hela mitt liv faktiskt om jag tänker efter.....

Efter sorteringen gav jag mig på lite dammtorkning och sedan var det dags för disken. Jag avskyr att diska.

Det funkar med bra musik och gummihandskar, men bara nätt och jämt funkar, det är fortfarande aptråkigt.

När jag äntligen är klar, har torkat bänken och slagit ner arselet i soffan en välförtjänt stund hör jag hur Hampus stormar in.

- Mamma! Vi tar lite saft!

- Javisst, gör så.

Innifrån köket är det ganska mycket rummel och rabalder och jag hör att han har någon med sig. Efter en stund när yrvädren dragit iväg går jag ut och tittar....

På min köksbänk står det sju glas. SJU! Med halvdrucken saft. Det är saft på golv, skåpluckor och diskbänk.

Dämmet! Jag får lov att diska igen och torka. Nu är frågan: ska jag vara förbannad? Nä, att ungen har minst 6 polare att cykla runt och leka med får ses som positivt och jag får snällt do the dishes. Men J, när flyttar du och din magiska diskborste in sa du? (Inte magic stick snuskhumrar. D.i.s.k.b.o.r.s.t.e)

:P

Kommentarer
Postat av: Kotteby

Vad är det med dem blåa påsarna från IKEA. Har det spridits ett rykte som blivit en epidemi om att alla skall använda den som tvättsamlare. Var tanken från IKEA att detta skulle ske?



Och ja. Jag har också dem som tvättsamlare.

Men jag är lat. Jag har påsen redan färdig på dass. Men å andra sidan har ett mögligt dass också. Men snart skall jag renovera. Snart!

:yeah right:

2008-08-12 @ 21:01:12
URL: http://kotteby.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Helvetespjäxa...

Vilken idé!



Sedan ta riktigt proffsiga kort på spektaklet och skicka in till reklamavdelningen på IKEA.



Mottot får bli:

IKEA - Även i lera är vi bäst!

2008-08-12 @ 21:46:15
URL: http://kotteby.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Här har vi en programidé.

Semi Luxury Trap



Den går ut på att du är progrmaledaren. Vi söker folk som vill bli kända (:host: ganska enkelt, vill säga). Idén går ut på att man skall vara med i programmet Lyxfällan. Din roll får då bli att ta deras kredit-VISA och gå bananas. Verkligen flip out!! Och tadá..... Lyxfällan nästa!



win-win!

Du får shoppa.

De får vara med i lyxfällan.



Ringer du Strix på en gång?

2008-08-12 @ 21:58:32
URL: http://kotteby.blogg.se/
Postat av: Tutten

Jag älskar när du skriver porrigt. Jag blir så göad i hågen då! =)



Hm, jag vet någon du kan ringa och få dig lite free6.com.. vet du vem?



Hans blogg är http://kreftans.blogg.se



Tror han ger dig mer än gärna!

2008-08-12 @ 22:07:41
URL: http://josefinet.blogg.se/
Postat av: J

Men du ä ju för gullig du, tackarrr =)



Låt disken stå tills i helgen bara så fixar jag det darling.. Gomorron förresten ;) Puss

2008-08-12 @ 22:59:25
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: linnea

cool blogg :)

2008-08-12 @ 23:54:12
URL: http://pettison.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0