Oviktigt gnäll

Hela veckan har vädret varit kasst och jag har klagat nästan varje dag. Jag har börjat undra varför? Är det inte lite typiskt svenskt att vädertjata? Inte är det så att jag gör en massa utomhussaker efter jobbet inte...nä, det mest jobbiga med dåligt väder är att man riskerar att bli blöt till och från bilen 2 gånger om dagen. Det hade varit ok att gnälla om man hade ett så kallat aktivt liv. Dvs att man orkade med att träffa vänner efter jobbet, kanske spela kubb, fika utomhus eller bara gå en promenad.

Men det har man ju inte.

I helgen har det varit strålande väder, jag har varit ledig och kunnat göra precis vad jag vill.

Vad har jag gjort?

Körde lite bil och var sedan inne hela dagen efter det och precis hela dagen idag. (Ok, jag har gjort nytta och rensat ut exakt 75 plagg ur min garderob. Jag får numer plats med de kläder jag faktiskt använder.) Men det är ju tur, jag kan ju gå ut och ta mina paus-bloss och slippa se att det regnar, blåser eller snöar. Och jag slipper gnälla och vara väderbitter.

Tur det. Jättetur.

Nä nu jädrar får det bli måndag. Jag är supersugen på att jobba och jag är supersugen på att få hem lillhjärtat imorrn. Tiden kommer att rasa iväg och vipssaladipps har det gått två veckor och jag får träffa min goding igen.

***

Ahh..saknasaknasaknasakna

Kommentarer
Postat av: Kotteby

Det är väl självklart att man kan det.

Vad tror du om mig. Varför tror du jag köpte den.



=)

2008-08-24 @ 20:51:54
URL: http://www.kotteby.se

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0