Till Jonas

Jag har besök hemma. Någon väntar på mig och som jag nämnt tidigare är det ju underbart! Igår var det diskat och bäddat när jag kom hem, hur fantastiskt är inte det? Jag ska komma ihåg känslan om 10 år när man kommer hem och gubben sitter med handen som Al Bundy innanför byxlinningen och suger på en folköl samtidigt som han tittar på just Våra Värsta År. Skit samma, det får han, bara för att han är så go. Däremot fick jag ångest av lättare slag (vilket innebär hjärtklappning, svettningar, yrsel, illamående, nervskakningar) när jag läste hans senaste inlägg.

Karln har tråkigt.



Det sista jag vill är att han ska ha tråkigt och tycka Falun är en död stad. (Det är visserligen en död stad, men ändå) Så nu skulle jag behöva tips på vad han kan göra. Han har ingen bil och ingen cykel men dock gångavstånd till centrum. Det betyder iallafall att vi kan utesluta kulturella besök på Carl Larsson gården i Sundborn och Gurra Wasas stuga i Ornäs. Det kanske inte är världens roligaste tips heller. Jag skulle kunna föreslå en rundtur på Melkers Korvfabrik på andra sidan stan, men det kanske är att sänka sin egen image en smula? Typ: Flytta hit Jonas, det finns så mycket skoj, som att kolla in prinskorvstillverkning av spillavfall och grejer. Nä, det tipsar man inte om. Däremot skulle jag vilja föreslå ett besök på Dalarnas Museum. Det är nära, det är gratis och det brukar kunna vara intressant att gå dit ungefär en gång vart femtonde år för lite uppdatering och så vidare.

Eller: Prova igenom min garderob, se vad som ska sparas och vad som ska slängas eftersom jag aldrig hinner själv. Hoppa över troslådan om det känns obehagligt. Du kan också prova att hänga upp och ner i hatthyllan. Håller den inte behöver den absolut starkare skruv och en stark man att fixa upp den igen.

Men darling, till det bästa, (förutom att jag kommer hem i eftermiddag) vi ska gå på bio ikväll och du bestämmer vilken film. Eller näj. Du får inte bestämma helt, men du får välja. The Dark Knight eller Mumien. Punkt slut.

Nu blir det lunch. Bönsallad. Jääh, raiight.

***

Kommentarer
Postat av: J

Älskling, du vet väl att du inte behöver oroa dig för al bundy-situationen? Jag dricker ju inte folköl...

Ska ta mig en sväng in mot stan nu tror jag =) Küssar

2008-08-19 @ 13:08:01
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: J

Hähää närru, om du är så lat att du inte orkar leta runt på tjuvlyssnat på betald arbetstid så får du skylla dig själv ;)

2008-08-19 @ 13:37:03
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: lil sis

se batman! I tell you, good shit! jonas kan t ex, för att uppleva alla sevärdigheter i falun, spela minigolf på lugnet. den nya banan ä-g-e-r! nej



öuhm, han kan ju hjälpa mamma att vara provdocka till alla mina kläder som hon ska sälja på tradera!? en bra grej typ.



puss på tarmen så hörs vi snart pöss

2008-08-19 @ 13:51:06
Postat av: Unn

Gillar dina förslag på aktiviteter! Eller så kan han ju få roa sig i köket och så kan du glädjas åt att komma hem till lagad mat och/eller en tårta. ^^

2008-08-19 @ 14:20:46
URL: http://mysisterwenttolondon.blogg.se/
Postat av: J

Hon litar inte på mig ensam i köket tror jag, för det insisteras på att jag inte får handla nåt annat än cigaretter haha =)

2008-08-19 @ 14:26:59
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Mli

Jag litar visst på däj! Bara det att det är jag som ska handla och jag som ska betala så dää så!

2008-08-19 @ 14:50:00
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Mli

SISTER! AJ löv jo. Dina förslag var bra, jag skickar hunken på modevisning till mama. Och förresten, jag ska kolla vad som ska säljas innan det görs. Pöss!

2008-08-19 @ 14:50:52
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Unn

Enda nackdelen med garderobsrensningen är väl kanske att dina kläders passformen inte riktigt är den samma på dig som på J. Så dina bästa figursframhävande plagg kanske råkas säljas på tradera av din mamma med Jonas som modell. :P



Och jag röstar fortfarande på batman! Heath Ledger är helt amazing! Fast se till att gå på toa PRECIS PRECIS innan, den är ganska lång...hann knäppa upp alla knappar på mina byxor allt eftersom filmen fortskred och det blev mer spännande...

2008-08-19 @ 15:37:37
URL: http://mysisterwenttolondon.blogg.se/
Postat av: Anna

Skivan äger rum in da woods utanför Norrtälje! Ingen som helst panik med beskedlämning, så checka du i lugn och ro! Vore värsta bautaskoj!

2008-08-19 @ 18:52:23
URL: http://annaeleonora.blogg.se/
Postat av: m.

Haha, helt rätt att bara ge honom alternativ istället för att helt bestämma själv. Annars hade det ju kunnat bli vad som helst.

2008-08-19 @ 22:53:37
URL: http://malson.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0