Uppfinningsrika montörer och en skamsen Emelie



När man har kontakt med sina montörer här på jobbet och ger viktiga upplysningar kan det låta såhär:

Jag - Antecknar du?

Montör - Ja, vänta, jag ska bara vända på träbiten

En vecka senare:

Jag - Du har ju numret va?

Montör - Eh..nä, jag tror jag råka snickra fast den biten...

Jag - Ok, ok, väry clävär....

Idag lät det såhär:

Jag - vill du skriva upp adressen nu?

Montör - Japp

Nu vet jag ju att tillgång på papper och dylikt oftast utom räckhåll för dessa nissar, så jag säger:

- Eller ring då när ni är klara så får du den direkt och kan knappa in i GPS´en.

Montör -  Närå, det är lugnt. Jag skriver på armen här.

Vad säger man? Jag ska köpa kollegieblock med senilsnöre och hänga runt halsen på dem nästa gång vi ses.

***

Nyss ringde jag runt som en tok till byggvaruhandlar och plåtslagerier i Nyköping på jakt efter en viss sorts skruv till våra montörer som just nu befinner sig där. Efter att formligen blivit lurad till ett flertal ställen som inte själva visste vad de pratade om trots min utförliga beskrivning, var jag riktigt less. Tid är pengar men det fattar inte alla. Och kunden ringer och vrålar och undrar var fan hans montörer är, så kallsvetten lackade i pannan på mig.

Jag kom till slut till en trevlig karl som hänvisade mig vidare till en handel jag inte uppfattade namnet på. Väl där flippade jag kanske något.

- Hej! Snälla hjälp mig, bla, bla bla, och alla andra vi varit till snackade bara skit., bla bla bla, har inte tid med det här, bla bla.  På Woody ursäktade sig till och med gubben med att han druckit kaffe och varit lite sömnig när jag pratade med honom! Jag måste ha klara besked, jag kan inte skicka mina montörer till bygghandlare som inte har koll på läget, det kostar pengar! Var är jag nu förresten?

- Det här är Woody Bygghandel.....

- Oj..ehrm...jaha. Så då har ni inget nä? Nähä, tack för mig, hej.

Och pris för trevligast i telefon går till: Emelie. Inte dä nä? Nähä....

***


UPPDATERING: 13.20

Sista killen lovade och svor. Jag borde förstått att det var något lurt när han lät som Dr Alban imitiationen i Hassan.

-  Jag säger det fonkar, det fonkar.

- Eh, jaha, är du säker?

- Jag säger det fonkar.

Tydligen inte. Jag ger upp och min nya affärsidé är skruv. Jag ska tillverka sån skruv som folk vill ha.

Kommentarer
Postat av: J

HAHA dagens =D



Segt det där, men vi tvättade iofs sönder oss förra veckan, typ 2 om dan minst.. han kanske bara är en smula utbränd?

2008-08-01 @ 11:26:43
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: J

Haha det där ska jag komma ihåg att du har sagt ;) Pusss

2008-08-01 @ 12:05:02
URL: http://kreftans.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0