Ingen kan "nästa" som jag

Idag kommer kära pojkvännen med sin kära mor. Jag är så taggad att det fullkomligt sprutar adrenalin ur öronen, det ska bli så kul! Gissa om jag grejat hemma? Egentligen i flera veckor, men den här sista veckan har gått åt till att finslipa allt in i minsta detalj. I två timmar skurade jag badrummet tamejfan med tops i förrgår...Här följer en sms konversation med darlingen igår. Finn ett fel.

Emelie - Hej mina små nissar! Hur går det för er? Jag varken städar eller är hypad inför morgondagen nejnej... Eh, hejdå!


Jonas - Haha, jag visade smset för mamma, hon skratta som fan. Sen sa hon att du ska tagga ner och tare lugnt.


Emelie - Oh no! Hon ska ju tro att det är fläck och dammfritt här jämt!


Jag menar, vad tänker karln med? Avslöja att mitt hem är ett tillhåll för dammråttor 51 veckor per år? Så mycket för den poängplockningen. Min rygg värker och det hugger varje gång jag nyser, ett säkert tecken på att man fått städkärringssymptom eller är gammal. Förmodligen både och. Det är bara dunken med rödvin som saknas och en limpa röd Prince på köksbänken.


Men fläckfritt är det, I tell you. Och det finns knappt en härligare känsla när man vet att allt, precis allt, är perfekt. Det är städat in i minsta hörn, lådor är rensade, kylskåpet urtorkat och nypåfyllt, kaklet i duschen glänser och det är nybäddat i alla sängar. Då gör det inget att det nästan är slut på kontot fast det bara är den tolfte. Att julklappsbekymren hänger som ett svart moln ovanför en och att bilen sjunger på sista refrängen. Har man bara ett tryggt och rent litet näste att gömma sig i när annat känns jobbigt då mår jag bra.


Jag är en äkta nästare.


Imorgon ska jag vara Lucia här i Falun. Fråga mig inte vad jag gett mig in på, nåt dumt är det i alla fall. Idén kändes god för sisådär 2 månader sedan men det var då det. Nu ångrar jag mig bittert. Jag har dessutom en kuslig tvångstanke om att jag istället för att hålla händerna sådär fint i brösthöjd så vill jag göra skuggfigurer. Jag kan göra älgen till exempel. Jag är också skiträdd för att jag kommer få ett hysteriskt skrattanfall ni vet ett sånt där man absolut inte kan sluta. Till slut ramlar jag väl ner för scenen. Sa jag att jag ska ha levande ljus i håret också? Jag har långt hår fram till den 13:e. Bye bye håret, det var kul att umgås i sisådär 10 år.

God helg på er mina små lollipops! Glöm inte att sprida Bloggfest evenemanget vidare till Sveriges alla hörn!

Kommentarer
Postat av: m.

Du kommer vara den finaste Lucian Falun nånsin har skådat, med eller utan hår. (;

Sen kan du väl hävda att du är så godhjärtad att du översätter alla julsånger till teckenspråk, och att älgen är typ Staffan Stalledräng?

2008-12-12 @ 09:53:35
URL: http://malson.blogg.se/
Postat av: Robert

Lycka till med lucandet (stavning på den<---?)

2008-12-12 @ 12:21:30
Postat av: Honung

Har inte jättemånga läsare, men sprider så gott jag kan. :)

2008-12-12 @ 12:53:47
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Tutts

Åhh men lussegumman då! :D Vill ha bildbevis

2008-12-12 @ 14:57:37
URL: http://josefinet.blogg.se/
Postat av: Tutts

I KNOOOOW... typiskt mig!



hahaha hoppas jag verkligen ;))) SJÖNG DU ME?

BRANN HÅRET UPP??

2008-12-12 @ 21:34:46
URL: http://josefinet.blogg.se/
Postat av: anna

ooooh du måste visa bilder när du var lucia!

2008-12-13 @ 08:33:50
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se/
Postat av: Therese

Ojojoj...jag trodde han var mer taktisk än så...men icke! Lycka till med lussandet. Hoppas du håller dig från tvångstankar om att ge publiken fingret eller brista ut i ett försök till reverdance (en av våra stjärngossar testade riverdance i lusselinne en gång och det blev inget gott resultat...han hade inte hjärna nog att dra upp "kjolen" utan fällde sig själv helt enkelt:) PS: jag har inte hittat din blogg förrän nu men ser fram emot att läsa mer:) DS

2008-12-13 @ 12:03:49
URL: http://tezet.blogg.se/
Postat av: Mina

killar fattar inte att vissa sms visar man inte för andra :P knasiga är dom ibland.

Så du ska vara lucia! vad roligt! hoppas det går bra, alltså att du får behålla ditt långa hår och att tvångs-skugg-figurerna inte tittar fram HAHAHA! (men det hade ju varit en rolig liten piff tycker jag)

2008-12-13 @ 23:29:03
URL: http://mina3.blogg.se/
Postat av: Tina

Lucia, riiiispekt! Ja vill se, em göra älgen, jag vill se, em göra älgen!



Angående fläckfritt och svärmödrar: min dito har lite svårt att hålla sig från vårt råttbo. En gång när vi kom hem från semester hade hon, i allra bästa välmening förstås, gått loss på tvättkorgen... Tack, men nej tack. Jag tvättar helst mina egna mensiga stringtrosor själv liksom... :-(

2008-12-14 @ 00:46:18
URL: http://meanwhilesomewhereelse.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0