Nej alltså..

Jag blir mörkrädd.

Efter gårdagens inhalkning på en blogg som beskrev något otroligt konstigt om föräldralivet, se kommentar i inlägg nedan, så skulle jag halka runt lite till idag var det tänkt.

Men det första jag läser är det HÄR. (Inte helt otippat kom jag dit från Joels blogg, tyvärr samlas en del konstiga människor där, läs det HÄR inlägget och alla kommentarer där till exempel.)

Och då blir jag så otroligt jävla förbannad och inser att jag ska nog hålla mig till er som jag tycker om och som jag vet inte trampar på andra människor på något vis.

Jag är nöjd med er, ni är lovley och ni gör min dag lite bättre helt enkelt.

Att jag sedan kan härja om kärringar som inte använder blinkers mm är inte riktigt samma sak. Det är skillnad på människor som har möjlighet att göra val (som att lära sig fatta innebörden och vikten av att använda blinkers) och människor som inte har det. Som att sitta i rullstol eller få ett barn bortrövat.

Nej, nu ska jag ta det här skärpet jag har i midjan och knyta det runt mina händer bakom ryggen. Chansen till att jag skriver ett riktigt svar på tal till den här tjejen är ofantligt stor nämligen och bloggbråk med fanatiker som ser världen i ett annat ljus än normala människor gör är jag sjukt trött på.

Jag tar en pepparkaka nu. Hej då.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag kan bara instämma. Det är liksom ingen idé... Det är därför jag försöker hålla mig till de bloggar jag bara löövar och som skrivs av normalt funtade människor like you. Bra skrivet!

2008-12-09 @ 14:22:07
URL: http://annaeleonora.blogg.se/
Postat av: Honung

Har sån lust att sätta åt den där bruden, men inser att hon helt enkelt inte är värd att lägga dyrbar energi på.

2008-12-09 @ 20:35:10
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Tina

Bra svar du gav till miffona på Joels blogg. Way to go girl! Fattar inte hur en del tänker, man blir mörkrädd...



Den blågula bloggen "osar idioti", för att citera en god vän. Ibland är det jobbigt med tryckfrihet...

2008-12-10 @ 21:35:20
URL: http://meanwhilesomewhereelse.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0