Åh denna orättvisa

Kollar in Pussycat Dolls 2 på tv3 och undrar:

Varför föds vissa med både perfekt utseende och perfekt sångröst?

Visst är det bra orättvist. Här går vi runt ett helt packe med människor utan någon av dessa talanger och så får vissa dubbel uppsättning. Det enda vissa av oss får är det dubbla av är onödiga kromosomer eller nåt.

Ta mig till exempel. Jag har dolda talanger men inte i form av inkomstbringande skönhet eller en pipa av guld.

Jag kan istället:

Vrida fötterna nästan helt bakåt. (Bejublat partytrick, ända tills den dagen man är för gammal och knäskålen hoppar i bålskålen)

Rapa på beställning. (Tror jag, det var länge sen och Lotta är bättre. Jag ska testa, vänta.......JAPP det gick)

Tvätta utan att blanda ihop färger. (Det har mamma lärt mig)

Köra 260 km/h med en hand på ratten och garva i skräckblandad förtjusning. (Jag är mer ansvarsfull numer)

Tugga tuggummi, gå och prata mobilen samtidigt. PÅ EN SMAL TROTTOAR!

Shoppa upp hela lönen i huvudet innan pengarna sitter på kontot. (Vadå? Det kallas att budgetera!)

Titta på 3 tv-kanaler samtidigt. (Singel = Fördel)

Säga nej till en till drink fem minuter innan krogen stänger.

Laga bilens bromsslang med en datakabel. (Jag är riktigt stolt över det här, garva inte)

Vara den enda tjejen i Falun som Mc Donalds personalen hatar, nätter mellan lördagar och söndagar. (Don´t ask)

Har jag imponerat klart nu? Behöver någon rådgivning i något ovanstående ämne, hör av er. Enligt Lotta så tar Livs Coacher 1000:- timmen! Jag gör det lätt för en hundring. (Efter den 15:e varje månad iaf).








 


Kommentarer
Postat av: J

Fan det var rätt fina talanger ändå ^^ utom säga nej till en drink. Sånt gör man bara inte.



(Tänkte dra till med en 'utseendet har du ju, bara sångrösten av öva upp' eller liknande skräp, men det gjorde jag inte. Det är något av en talang jag har) ehrm

2008-06-05 @ 00:23:23
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Veronica

Att ha egenskaper som Macgyver är inte fy skam. Att kunna budgetera är A och O i ens vardagliga ekonomi, att vara hatad av MsD´s personal blir man inte fet av, rapa på beställning kan attrahera vilken kille som helst. Kom igen tjejen, you kick ass!

2008-06-05 @ 09:22:33
URL: http://veronicaramberg.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0