Rudolf

Rudolf med röda mulen bor i min spegel. Det är sant, för så fort jag går och kollar i den så står fanskapet där och ser fånig ut. (Ifall någon undrar vad han pysslar med sommartid)

Dagens bästa på stranden: Ungen i tvåårsåldern som hela tiden rymde och stal kakor och annat gott från andras filtar med en lätt sliten morsa i hälarna. Eller när Hampus kom från vattnet för hundrade gången och skulle byta till torra badshorts och bad om hjälp att få av sina blöta. Nä, nu orkar jag inte du får göra det själv sa jag sista gången eftersom jag precis vaknat och kände det som om någon släppt en 10 kilos sten i huvudet på mig. Då hör jag hur han börjar gnessa och slita i shortsen samtidigt som han försöker dölja kroppen med handduken. Plötsligt hör jag:

- Aaargghhh...Nääääääääj, min pung, min pung, MIN PUNG ÄR PRIVAT!!!

Då har han tappat handduken och står helt näck. Det roliga var ju att om han inte sagt något hade ingen brytt sig men istället kollar ju alla för att se vad som har hänt och jag får skämmas. 

Hampe har en förkärlek för tuttar. Det har han faktiskt haft sedan han var 2 år ungefär. Helt fascinerad har han nog klämt sig igenom och kommenterat de flesta brösten i vår släkt och min bekantskapskrets. Du har mjuka, du har långa, du har hårda, du har stora, du har små, du har mysiga osv. Alltmedans killarna jublar och vi (särskilt jag) tjejer inte tycker det är lika skoj att få ett utlåtande om sina tuttar offentligt. (Har försökt analysera varför och det kan kanske bero på att jag inte har ammat ungen?)  Sedan ett år tillbaka har han däremot börjat sikta in sig på pungar och det är nu det börjar bli skoj för oss av det andra könet. Givetvis får man ju inte uppmuntra detta, utan det gäller att hålla likgiltig min och tala om att det faktiskt inte alltid är ok att diskutera pungar inne på konsum till exempel. Men när han säger helt rakt upp och ner att "det inte är undra på att man luktar konstigt om man en gång har legat i en pung". Då är det svårt att hålla sig för skratt.
.
Månadens sämsta: Den där satans Robin Hood kommer inte med skatteåterbäringen förrän i augusti. Rävjävel.

Dagens ord: NOG. Varför vet vi så sällan någonting helt säkert ? Vi försäkrar oss nästan alltid med att slänga in ett "nog" i meningarna. Har ni tänkt på det?

Nu ska jag slicka mina brännskador och laga mat. Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Konstigt...Rudolf bor i min spegel med...

2008-06-08 @ 23:06:11
Postat av: Mli

Det är för att du - anonym - är så ofantligt snygg.

2008-06-09 @ 11:34:53
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0