Sommarfest!

Nu är det mindre än en månad kvar till den årliga sommarfesten vi har på vårt jobb. Då samlas vi från Sveriges alla hörn i Varberg och festar hela dagen och natten lång, fredag till lördag. Det är skönt att man får betalt för att festa

Förra året var intressant. Det resulterade i:

1 stycken "blåtira". Given av säljare storlek SMALL, till fabriksmontör storlek XL. Vi hade väldigt roligt åt det där och nynnade "Dunka mig gul och blå" i en smärre evighet efteråt.

1 stycken "rulla, alternativt frivolta i en slänt". Min kära kollega Patrik skulle lika smidigt som jag gena till taxin i en grässlänt. Medans jag på sprit-vingliga höga klackar klarade biffen galant färgade Patrik sina kläder gröna. Trots detta ställde han sig upp och tyckte livet ändå var toppen. Sprit gör så med en.

1 stycken "hämta ut från fyllehäck". Eller..ja, vi saknade honom vid frukosten på morgonen och när vi tillsammans drog oss till minnes så kom vi ihåg att farbror blå hämtade upp honom när vi kom ut från krogen. Egentligen hamnade han slutligen på Varbergs sjukhus med en härlig magpumpning som följd. (Det går så när chefen beställer in helrör efter helrör. Det man inte får i lönekuvertet kan man ju lika gärna plocka ut i fri sprit) Vi skickade en taxi som hämtade upp och skjutsade tillbaka honom till oss. Vi sparade även lite frukost. Snälla som vi är skrattade vi just ingenting åt detta heller. Ja, eller hur...?

1 stycken "Skåne-montör klättra över bordet" för att nita en fabriksarbetare på andra sidan under middagen.

1 stycken "fabriksarbetare med ren sprit i plastmugg". Trots stränga order från storchefen att inte dricka överhuvudtaget eftersom denna man skulle arbeta dagen efter. "Ta dig i röven chefjävel" var väl ungefär hans sätt att se på saken och så svepte han mugg efter mugg.

Såhär, mina vänner, är det att jobba med 99% karlar. Jag är morsan i gänget, eller den ingifta slynan som jag ibland kallas.

I år blir det värre. Då ska 5 stycken brudar i runt 20-års åldern med. Giv mig kraft att orka va morsa till dom också, alltmedans alkoholen flödar nedåt i strupen och eventuellt såsmåningom även uppåt. Beror ju på hur kul det blir.


Kommentarer

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0