VAB

Vård av sjukt barn idag. Hampe har haft huvudvärk och varit helt slut sedan semestern förra veckan i Strömstad. Jag fick alltså stanna hemma och "vabba" för första gången på 8 år, tycker ungen valde en strålande dag för det.


Systeryster har varit här och tagit itu med min mardrömsrabatt. ÄNTLIGEN någon som förbarmade sig! Här kom hon runt lunch med en kille som släpade på en kärra full av matjord. Hur bra kan det bli liksom? Allt serverat ända fram till dörren och gratis dessutom. Sen satte hon igång och rev och slet i den stackars rabatten. Vi har mördat massor idag, förfärade skrik har ekat över hela området för varje gång vi sett ett äckligt kryp. Och jag kan lova att det var många gånger. Till och med insektssprayen åkte fram när vi såg den största spindel vi någonsin sett. Vi döpte honom till Åke och sen dräpte vi honom i ett osande lager giftspray...hoppas inte rosen som faktiskt växte bland allt ogräs tog alltför illa upp. Sen åkte min ängel till syster och handlade fina små plantor i olika färger som hon stoppade i den fina jorden. Själv känner jag en enorm press på att hålla dessa jävlar vid liv, men jag ska försöka, åtminstone fram till midsommar.


Dessutom fick vi killen som kom med kärran att komma förbi imorgon och hämta ogräset som nu ligger i en hög. Han får nog gå två vändor, den är stor som en jädra majbrasa. Om jag vågade så skulle jag tända på för skojs skull. Skulle va rätt kul men man är ju 28 nu. Kan inte skylla på dåligt omdöme och brist på förstånd längre.


Bilen på bilden nedan är min. Fabrikschefen mms:ade en bild på sin nya volvo idag (vissa har ju liksom råd att köra annat än en ful fårrd som funkar när den vill) Så jag mms:ade tillbaka en bild på min bil och utmanade honom på ett race på sommarfesten i Juli. Han ringde upp strax efter och bara garvade åt mig. Garva på du, sa jag, du vet inte hur långt jag kan kasta den där, jag tar dig vid rödljusen utan problem. Då skrattade han ännu mer. Vad är det med karlar?

De andra bilderna är såklart syster. Hon lär döda mig för de här bilderna. Men snälla kan du vänta till hösten Sis? I got things to do this summer.

  En albyl i min rabatt                Majbrasa                          My car                          EL FÅRRD!


Kommentarer
Postat av: J

Jäklar du vilken räjser! =D

Klart du ska tända på, man är inte äldre än man gör sig hun ;) Hmm det kanske var vabben du skulle länka, å inte nudeln, när jag tänker efter? haha pöss

2008-06-02 @ 20:27:12
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: J

Jag älskar dalmål =)

Lång historia kort: inflyttningsfest krävde inflyttningspresent. Vad är mest otippat till två 21åringar? Gunghäst! Blockethittad och hämtad 2 timmar senare i vaxholm, togs med hem till paret via tunnelbanan där jag blev trött i benen av att kånka åbäket som måste vägt 40 kilo... =)

2008-06-02 @ 22:15:48
URL: http://kreftans.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0