watt to wär, watt to wär..?

Här har jag flängt som värsta supermorsan och strukit skolavslutningskläder, gnuggat unge ren i duschen med rotborste och provat kläderna, vilket är extremly smart att göra kl 21.00 kvällen innan. Särskilt när man upptäcker att en slips ingår i paketet...Sneglade med illa dold förhoppning över axeln för att se om det fanns en man som kunde knyta den, men insåg till min besvikelse att det hade jag ju inte. Det mest manliga här hemma är min son och möjligvis den halvtomma folkölsburken i kylen sedan matchen i tisdags. Har en unge som närmast verkar likna någon på speed och som fan lever rövare i sängen ännu, trots att "vanlig" sovtid är senast nio. Samtidigt utövar mina grannar excorsism ovanför, med hjälp av döden-dö-metal-200 decibel.

Mitt i alltihopa inser jag att jag också borde tvagas med galltvål.
Så, unge klar, men jag då? Watt to wär som sagt? Öppnade garderoben men blev överöst av en bunt kläder som någon inhandlat artonhundrafrysifast eller nåt. Man kan undra vilken idiot det är som slösat tusenlappar på den där skiten? Imorgon blir det dessutom inte särskilt varmt vilket begränsar möjligheterna till den höstiga delen av den satans garderoben i från helvetet. Tänkte dra till med ett par vita stuprör, men det är fel tid i månaden för att jag ska känna mig sådär trygg som Always och Libresse försöker få oss kvinnor att tro. Eller rättare sagt: De yngre kvinnorna. Vi som är gamla i gemet, vi har som sagt varit med förr. They don´t fool me. Rött och vitt är fint ihop, men inte alltid.

Kennys sista mening till mig innan hemgång idag:
-När du sitter där i kyrkan imorgon, då ska du titta på prästen och tänka: Du satans prästjävel i från helvetet, du satans avkomma, vik hädan. Mohahaha.....

Vafan sa han så för? Det där lär rulla i skallen på mig som en reklamskylt. Jag har svårt nog att tänka rena tankar i kyrkan, just därför att man på nåt vis inte ens "får" tänka ordet svordom. När jag sitter där vill jag känna mig som en oskuld med mödomshinnan kvar för f-n.

Det finns ett hjärta i min kropp. Jag lovar att jag lär bröla som en brunstig älgko när kidsen sjunger du blomstertid nu kommer. (Mest för att jag är avundsjuk på att dom får sommarlov och inte jag såklart)

Imorgon är det fredag den trettonde. Lycka till Emelie! Jag är inte vidskeplig, inte ett dugg. Nä.

Ursäkta alla svordomar, men lika bra jag klämmer ur mej dom nu och här, annars kommer jag sitta som morsan med Tourettes syndrom på kyrkbänken imorgon och bara spy ur mig det. Den här dagen har sugit ÄLG-pung.

PS. Slipsen är härmed knuten. Tack gode gud för Google och uttråkade människor. DS.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Hahaha! Det är något speciellt med kyrkor. Var på två konfirmationer i maj, jag svor högt under båda två. Det bara kom. "Jesus fucking Christ" är inte att rekommendera. Lycka till.



I morn ska jag bara äta bacon. För att kompensera.

2008-06-12 @ 22:54:44
URL: http://veronicaramberg.blogg.se/
Postat av: Oggy

Google har även hjälpt mig med slipsknut kan jag lova.



Och nästa gång jag ska knyta en så blir det google igen!

2008-06-13 @ 00:47:59
URL: http://oggygroggy.blogg.se/
Postat av: Fegon

Du verkar bitter utan man :P



Svar: En myra är också en männsika... som man säger i Hasse och Brasse-mentalitén :)

2008-06-13 @ 02:28:17
URL: http://fegon.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0