Dagens käftsmäll:

Det finns ju miljarders glassorter. Jag för min del gillar inte smaken Pecannöt. Jag håller mig till melon, blåbär, vanilj, jordgubbe och enkla varianter samt mjukglass. Däremot har jag ju ofta beställt glass till andra. De som gillar pecannöt till exempel.


Häromdagen fick jag reda på hur man verkligen uttalar det. Pecaaaaannöt. Vet ni vad jag i alla år har sagt?


"Hej, jag vill ha en strut med pekka-nöt."


Ja, garva på ni. Verkligen kul! Jag skämdes som fan när jag blev upplyst om mitt felsägande eftersom hur många som helst genom årens lopp måste ha skrattat läppen av sig bakom min rygg. Ungefär som att alltid ha tröjan instoppad i trosorna efter toalettbesök, eller ett toapapper som sitter fast under skon från det att man är 8 år tills nu. Jag har ju även strosat runt en helkväll på Harrys med rea-lappen på nya linnet hängandes en bit ned på ryggen. Att det skulle behöva ta 4 timmar innan en vänlig själ ville påpeka detta? Själv stampar jag av brudarna toalettpapper på löpande band från skorna utanför och runt krogtoaletter jämt. Hur full jag än är.


Jag har lite andra problem också med uttal, det här:


Babyolja för mig blir det ALLTID babyojla. Jag kan verkligen inte säga på annat vis annat än i slow motion.


Fallskärm
blir Falmskärm i snabba konversationer.


Häftstift
har jag lärt mig säga ganska bra. Blev gärna häststift förr.



Visste ni föresten att hannarna hos pingviner stannar hos ungarna i kylan, medans honorna är långt borta och äter sig feta?


Det är ju strålande! Om 1000 år kanske de nya rutinerna har nått människosläktet?


Får väl fan för det sistnämnda, men det skiter jag i.


Kommentarer
Postat av: Oggy

Hahaha! Sjukt kul läsning, på ett uttråkande jobb.

2008-05-07 @ 14:45:19
URL: http://oskarlindqvist.blogg.se
Postat av: Mli

Oggy: skönt att man kan roa någon med sina misstag ;D

2008-05-07 @ 16:37:30
Postat av: Lotta

Du kan inte prata, jag kan inte stava...vilket gävla par :)

2008-05-08 @ 06:52:43
Postat av: lil sis

det där med fel uttal ligger nog i släkten- jag kan t ex inte säga ateraljer

det blir: atriljaljer

pinsamt!

2008-05-08 @ 11:16:17
Postat av: Mli

Sis: Ja, det och en stor röv. Har ladugårdsvägg i åtanke;)

2008-05-08 @ 12:00:47
URL: http://LenaEmelieMarie.blogg.se
Postat av: Mli

Skönt att reklamen här ovan frågar: Platt mage? (Nej, jag har platt röv) Dags att banta? Nej, jag behöver fylla ut skinkorna, Beyoncé-stuk. Hahahaha

2008-05-08 @ 12:53:43

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0