De sju dödssynderna Emelie-Stajleee

?1.   Högmod. Ja för fasen, varje löning..Kung i baren, kung i klädbutiken, kung här och kung där..I ungefär 4 dagar innan insikten slår en hårt i ansiktet..Eller som oftast ett kontoutdrag.(Som jag förövrigt sällan vågar ta, förrän jag känner stor oro i en kö när jag har en känsla av att budgeten är knäckt och spräckt) Högmod förknippas även med påfåglar. Det är sant, jag ser verkligen ut som en sprättstjärt när jag sprättar mina pengar till höger och vänster.


?2.   Girighet. Skulle kunna hänvisa till svaret ovan. Men det finns en mörkare girighet i mig också. Jag vet helt säkert inte vad det är, jag klurar ännu...Återkommer.



?3.   Vällust. Oh yes, nästintill always. Ni vet vad jag syftar på =) No details for you my friends..


?4.   Avund. Händer ibland. Idag var jag så avundsjuk på killen jag såg köra budbil att jag knäckte ciggen i ren frustration. Jag vill också ha något så "enkelt" jobb med "frihet", men det är för tungt för mig. Skulle behöva värva en liten godbit med schyssta muskler som följde med mig dagligen, helst i bar överkropp. Tyvärr skulle jag nog omgående köra av vägen när jag slinter på ratten som är indränkt i dreggel.



?5.   Frosseri. Vem? Jag? Nähääää...Ok, god mat, godis, musik, skvaller ibland, (men jag är i alla fall ärlig som törs medge det) Man kan frossa i det mesta. Good or bad. Mitt är mest good.


?6.   Vrede . Bakom ratten växer hornen, det är där jag får ut mina aggressioner. Som när "Göte Gubbsson" med skärmkeps vibrerar runt på gatorna i krypfart. Småilsk är man ju oftare snarare än rejält vredgad. Till exempel när kön växer sig lång på ICA. Kassörskorna står bakom glassdisken och sneglar på oss utslitna stackare som vill vidare hem efter jobbet och snackar goja istället för att göra sitt jobb.



?7.   Lättja. I en mycket stor omfattning. Särskilt de veckor jag är ensam hemma. Lat som fasen är jag, likgiltig över en hel del och passiv så in i.... Inget utöver det viktigaste utförs, som tandborstning typ. Sen när Hampan kommer hem förvandlas jag, som en Mrs Jekyll och dr Hyde. UTAN dåligt samvete "lättjar" jag mig. Det är min lyx i vardagen. (I alla fall när punkt dödssynd nr 1 är överstökad)


That´s all, lika jävla mänsklig som vem som helst. //No Saint.

Kommentarer
Postat av: Mli

Kommenterar mig själv: 4:an och 6:an skulle verkligen kunna ta livet av mig. Bara så ni vet.

2008-05-08 @ 12:34:40
Postat av: pelle

HAHAHAHAA! du är sannerligen ett original. & ditt avslut: "That´s all, lika jävla mänsklig som vem som helst.", det är ju bara så..så..mänskligt! :)

2008-05-08 @ 13:05:44
URL: http://pelleptrask.blogg.se
Postat av: Mli

Kul att du garvar Pelle! Du är mitt sällskap på punkt nr 4:a!

2008-05-08 @ 20:26:40

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0