Föraningar om gröna skyltar

Jag har ibland "mystiska" föraningar om saker. Till exempel kan jag, genom att se på mötande bilar, verkligen förstå att det är övningskörning på gång.


De ser nämligen alltid ut som riktiga muppar. Liiite mer närmare ratten än vanligt folk, liiiite mer raka i ryggen och jävligt mer osäkra i sina ansiktsuttryck. Den synen gör mig nervös. Kan de inte stänga ner hela Norrland och låta folk övningsköra där istället? (Skrev jag som själv är lappjävel till 50%.- det var ett skämt, häng mig inte)


Vill bara påpeka för allmänheten: Jag såg laid back ut under min korta period som övningskörare. Som ett riktigt rallyproffs från första gången och givetvis än idag.


Däremot hade jag en sådan här morgon för inte så länge sen:


Ser ett fartgupp komma emot mig på en rak väg utan korsningar. Jag sätter på höger blinkers en stund före. För säkerhets skull liksom. Ifall jag skulle få lust att "go bananas" och köra upp på trottoaren eller? Don´t ask..


 Kommer till slut till en korsning med rödljus. Där får jag äntligen blinka som jag ska, utan att bilen bakom undrar vad fan jag pysslar med. Bilen i filen bredvid glider saaaakta saaaakta framåt. Jag tror att min bil har fel på bromsarna och att MIN bil rullar bakåt, får panik och stampar på bromsen tills den är sprängfylld och det blir grönt. Kallsvettades rejält och trodde jag skulle rulla in i bilen bakom som förövrigt var en ny och blänkande "bi äm dabbelvju".


Behöver jag tillägga, ja, jag var bakis som fan. Kör INTE bil full och kör den inte heller i ett bakfullt tillstånd. Jag förstod den morgonen att det är minst lika illa.


Kommentarer
Postat av: Oggy

Nu har jag läst. Blogga mer så jag vet att du lever. Nu.

2008-05-09 @ 10:17:22
URL: http://oskarlindqvist.blogg.se/
Postat av: Mli

Fan Oggy, jag verkligen känner din tacksamhet. Men det blir inget mer idag. Tror jag. Själv då? Öppdate pliis. :D

2008-05-09 @ 10:24:28
Postat av: Oggy

Vadå inget mer idag? Hur ska jag då veta att du mår bra?



Jag har inget inlägg på G just nu, men blgga du istället så lovar jag att kommentera så du vet att jag lever :).

2008-05-09 @ 10:27:52
URL: http://oskarlindqvist.blogg.se/
Postat av: Lotta

Din gamla spåkärring! Du och jag föddes laid back..så är det bara.Jag ska ju bo hos Sophie hela sommaren, så nu har du ingen ursäkt för att inte komma och bli spritförgiftad i Sthlm..Måste ju fira att det är 10 år sedan vi blev 18!

2008-05-09 @ 10:48:23
URL: http://lotla.blogg.se/
Postat av: Oggy

Uppdaterat bloggen, lady!

2008-05-09 @ 11:20:51
URL: http://oskarlindqvist.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0