Fotbollsmorsan upplever

Okej, jag har genomlidit min första fotbollsmatch idag. Inte så jätteintressant att kolla, men Hampe skulle vara maskot så därför var jag där, om ni undrar. Däremot försiggick det lite annat runt i kring. 

  

Det här till exempel:


Sätter mej på en sten, en bit bort/bakom alla andra.

Snett framför mig på den lilla grusgången står plötsligt världens sötaste lilla tjej, max 3 år.

Hon är fullt upptagen med att kolla in ett ogräs i form av en vit blomma som växer upp ur gruset.

Lilltjejen sitter på huk så blöjan touchar stenarna och snackar lite med blomman, vad hon säger hör jag inte men jag kollar intresserat på. Plötsligt reser hon sig upp, tar sats med ena benet och bara stampar rätt ner på blomman med full kraft. Ungen förvandlas till ett monster framför mina ögon och jag drar chockat efter andan och håller den där inne tills jag nästan kvider av syrebrist.

Blomman är plattare än plattast, men monstret böjer sig återigen och pratar lite försiktigt samtidigt som hon försöker hjälpa den upp till ursprungligt skick. Sen tar monstret sats igen och stampar allt hon har. Denna procedur upprepas tills det verkligen inte finns något kvar av blomman. Själv har jag bitit mig i läppen så hårt att det nästan gått hål under tiden.

Efter en stund ger hon upp, missnöjd med att alla kronblad spridits för vinden och inget intressant finns kvar längre. Monstret stegar fram till mig och fyrar av världens sötaste leende. Sen lägger hon kvickt huvudet på sned och ändrar sitt uttryck till ett mer bekymmersamt, spänner ögonen i mig och följande sker:



monster - varför sitter du här?

jag - jo, men jag ser bra här.

monster - ser du igenom folk?

jag - eh,  nä, egentligen ser jag väl inte så bra kanske...

monster - varför sitter du här då?

jag - jamen, äsch, jag ska nog gå nu.



Tur jag inte var bakis idag. Otäcka unge.


Kommentarer
Postat av: pelle

HAHA! WTF???? Antikrist har gjort entré. jisses...

2008-05-04 @ 17:44:31
URL: http://pellepatrask.blogg.se
Postat av: Maria

Här serru ska jag göra nåt smart: FBI- kommentera. Alltså skriva en kommentar i ett gammalt inlägg så att inte alla kan se direkt!! (Hur smart är jag inte?!)

Iallafall: På partykortet högst upp ser blonda, korthåriga tjejen till vänster ut som min gamla kompis Maria Holzmann aka Blondie. Men det är kanske inte hon??

kram kram!

2008-05-27 @ 23:19:12
URL: http://babydarling.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0