Heaven & Hell

Imorse när jag stod i duschen, efter att ha snoozat så länge att jag inte hann tvätta ur schampot innan balsamet åkte i, innan jag hann stänga av vattnet före jag slet åt mig handduken osv...Så insåg jag:

Jag har löst livets stora gåta. Det slog mig precis när jag klev i badkaret i sån hast att jag höll på att volta och slå ihjäl mig på nyuppluckrade tvålrester.

Vi har alla redan levt ett liv och dött en gång.

Det här vi lever i nu kallas för helvetet.

Så måste det vara, jag hittar ingen annan förklaring till varför så många lider i denna värld. Om vi senare hamnar i himlen återstår att se. Det hänger nog på vad vi alla är beredda att göra och ge av våra egna liv till de som har det svårt. Glidarna i samhället som vi ser titt som tätt, det är de som aldrig varit här förr. De människor som kör över andra, som ofta gör fel och som aldrig rättar till sina misstag eller ber om förlåtelse, de får leva här, om och om igen. Jag gissar att man har ungefär 10 livstider på sig innan man till slut hamnar i skärselden. Jag är inne på min andra och sista vända tror jag. Jag har förstått andra människors värde, men framför allt, jag har förstått mitt eget.


De som inte har någon aning, de som trampar på andra och som tror sig ha rätten att göra det, har skaffat sig klippkort i helvetet. Grattis till Er! Efter 10:e gången får de leva för evigt som en hamburgare i grillen på Burger King.


Hädanefter lever jag mitt liv som jag vill utan att låta mig påverkas negativt. Varje motgång gör mig starkare och jag ska dela med mig av den styrkan till andra som inte funnit den ännu. HA!


Bratsen, ja de lever på sista refrängen. Dom har fattat 0.

George W Bush lever sin första, men vi vet ju alla var han kommer hamna till slut. På grillen.


Samma gäller för mina grannar. (Det är ju nu jag borde hjälpa till...men man får hoppa över nån va?)


Ja, det är i alla fall min teori och jag vet att jag har rätt. För det har jag alltid.


Kommentarer
Postat av: Ilir

Jag tar allt du hinner slå ner. Sen ska jag inte bara görakarate ljud utan helikopter och krigsljud så att det blir lite mer kaotiskt.



Interessant teori förresten. Men om man inte har minnen från sitt förra liv, hur ska man då veta vad man måste förbättre i det nya?

2008-05-15 @ 20:29:19
URL: http://lepricon.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0