Kan inte låta bliiiii!

Vet att jag inte skulle, men fan, jag måste dela med mig!

ÄNTLIGEN blåste jag sega gubben i kassan på Hemköp! Jag har väntat i en evighet på att få hämnas och ikväll hände det! Många är gångerna när han stått med underläppen hängandes ned i kassalådan och räknat i slowmotion vilken växel jag ska ha tillbaka trots att det står på skärmen. Då har jag haft lust att rycka av honom brillorna, ta upp en flaska fönsterputs ur bakfickan som jag noga planerat stoppat där och bara putsa dom flottiga brillorna till oigenkännlighet mitt framför snoken på honom. Jag har också funderat på att ta med en kulram, den skulle jag demonstrativt vecklat upp framför kassan och så skulle vi kört multipluttifikationstabellen ihop tills han kunde räkna att 5-4=1 osv. 
 
Men idag:

1. Han missade gurkan. Minst 10 spänn.

2. Tomaterna (3 st) kostade enligt kvittot 7 öre. SJU ÖRE! Dä ä billigt dä.

Hur kan man missa när det handlade om 5 varor? Jo, han är zeeenil-dement-alzheimers-light-påverkad.

Segot him self gick på en dubbelnit. Ja ok, det var inte jaaaag personligen som lurade honom. Han lurade sig själv kan man säga. Och fast han nog är oventandes om det så bubblar det i mig just nu av vetskapen. Egentligen blåste jag hela Hemköp, det var på tiden, de dyra djävlarna.

Nu handlar det inte alls om pengarna. Bara det att känslan var så strålande ljuv en dag som denna så att jag gick direkt till Lidl bredvid och köpte gottis för pengarna som jag räknade ut att han missade.

En gång freakade jag ut på Hemköp. När jag väl nästan var framme och det återigen körde ihop sig för honom, då tog jag korgen och skickade den förbi kön, ända bort till godishyllan i ren frustration. Det är ca 8 meter bort. Jag lät höra ett avgrundsvrål och så stegade jag rak i ryggen ut till bilen. När jag sitter i bilen slår det mig. Helvete! Plånboken ligger kvar i korgen..Smygandes bland hyllorna tog jag mig fram till korgen skapligt obemärkt, snappade upp plånkan och rusade ut. Det är sant. Jag handlade inte där på 1 månad minst efter det.

Så, nu har jag dissat gubben och mig själv. Diplomatisk som man är.

Kommentarer
Postat av: Oggy

Hahaha, du är ju helt slut i huvet asså ;D.

2008-05-12 @ 22:10:34
URL: http://oskarlindqvist.blogg.se/
Postat av: Oggy

Det var så lite så! ;)

2008-05-13 @ 13:23:13
URL: http://oskarlindqvist.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0