Maj inglisschh is väry godd

Det är ju inte så ofta man får chans att öva på sin engelska så samtalet mellan kund och mig lät ungefär så här idag:

(MED reservation för sjuttioelva felstavningar)


- Hello Emelie, do you speak english?


- Öhh..uuhmmm, well ...yes. (sväljer hårt och känner mig väldigt missnöjd redan här)

- I sent you a e-mail in about 1,5 week ago, and I´ve haven't heard from you at all since then..

-ehh weeell..ahhaaa (stirrar hysteriskt på Kenny mitt emot som bara ser fördjävla nöjd ut.)


-So I wonder, can I send it to you instead?


- Men jäss! abbsolutläj! That´s a very jättebra idea!


- What´s your adress then?


-Ehh..it´s uhmm..(här kliar jag mig i huvudet och går igenom de 5 adresser jag har, för att välja den enklaste.. ) you can send it to "iii käääj at fonstergruppen punkt äss ejj"

Ringer det en spanjor så kommer jag passa på det samtalet


Förövrigt väntar jag ännu på killens mejl...


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hällö maj änglish is väry god but aj kant stava svedish maby we kan byta with varanddra

2008-05-14 @ 18:40:16
URL: http://lotl
Postat av: Mli

mäjbi bäjbi cän wi do just dat. I giv jo wörd and jo giv me? pörfäkt.

2008-05-14 @ 20:00:37
Postat av: Mli

mäjbi bäjbi cän wi do just dat. I giv jo wörd and jo giv me? pörfäkt.

2008-05-14 @ 20:10:27
Postat av: Ilir

Tjena! Tror du det funkar om du gör det på tjejer? Föri så fall tar jag med dig ut så får du hjälpamig o ragga på det där sättet. Jag testade att köra den grejen en gång men fick bara en massa sparkar och slag överallt ifrån. Alla hade helt plötsligt blivit superhjältar =)

2008-05-14 @ 21:49:38
URL: http://lepricon.blogg.se/
Postat av: Ilir

Haha, du får nog komma och hjälpa mig med engelskan också ser jag.

2008-05-14 @ 21:52:01
URL: http://lepricon.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Underbart kul. Denna mening är fantastisk:

That´s a very jättebra idea!



Jag snor den.

2008-05-18 @ 23:22:10
URL: http://kotteby.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0