Men vems fel är det?

Ringer fabriken i halvpanik och efterlyser en leverans från chefen:


Jag: Men guuud, det ska monteras på fredag! Var är pallen?

Chefen: Ja, alltså...vi har en tysk i fabriken här.

Jag: En tysk??

Chefen: Ja.

Jag: Jaha?

Chefen: Jag ska se vad jag kan göra.

Jag: Eh...

Chefen: Hej då.


Så vadå? Dom har en tysk i fabriken. Vem fan e han, har han tummen mitt i handen och är han helt väck i kolan eller bara helt jobbtrött? Är han viktig överhuvudtaget? Svaren lär utebli för nu svarar han inte. Min gissning är att tysken gått lös på hela inredningen därnere och klippt telefonlinjen.


Resten av dagen har vi i alla fall skyllt på tysken. Det är skönt att ha någon och skylla på. Verkligen. När kunderna ringer säger vi bara: Vi har en tysk i fabriken så tyvärr kan vi inte svara på dina frågor just nu.


Blir jobbigt när tysken reser hem. Då får vi ta vårt ansvar igen, allihop. Suck.

It´s nicht meine Störung. Ich verschüttete nicht das Getränk in ihrem Schoss. Ich wollte nur den Chef heute bumsen!

Jag vette fan vad det där blev, ni som kan tyska, blev det rätt tror ni? Översätt gärna åt mig.

HÄHÄ.


Kommentarer

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0