Vit månad

Japp, jag har verkligen svurit mig till en vit månad. Problemet är att personen jag gjorde dealen med höll på att falla i träsket redan 2 dagar efter överenskommelsen, vilket var ikväll. Nu klarade han sig dock av okänd anledning och är fortfarande med i matchen. Sitter mest här och fnular på vad som hänt mej isåfall nästa helg...hade jag hämnats? Förmodligen. Man har ju en karaktär av stål...suck.

Hursomhelst så blev denna kväll nykter. Levern har viskat till mig ett antal gånger, att om jag inte skvätter ner den lite denna lördag så tänker han minsann skrumpna. Det är en otacksam jävel. Men jag har stått emot, stark och stolt hela kvällen. Däremot har hjärnan istället fått arbeta för högtryck. Den har dock inte kommit fram till  så mycket intressant tyvärr. Mest har det handlat om tillbakablickar. Ni som inte känner mig, vet inte heller att mitt smeknamn är Doris, som fisken i Hitta Nemo...Så ikväll har jag masserat tankebanken ordentligt och nedan ser du vad jag vad jag faktiskt kommer ihåg av ungdomen efter ett par timmars genomgång. Skralt som fan, men ändå något.


Och ja, efter att du läst texten kommer du undra över det supertunna innehållet. Det enda jag kan säga är att när man var 15 år var det detta som faktiskt betydde något. Frihet, vänner och fest.


Svunna tider:

Jag, Lotta och en cykel, det var vi tre nästan jämt.


Nästan jämt ramlade vi av cykeln,

Nästan jämt var den cykeln stulen,

Nästan jämt stal någon den stulna cykeln ifrån oss.

Men hey! What goes around comes around!

Nästan jämt var det folkölsfylla,

Nästan jämt var den folkölen stulen

Nästan jämt var vi toksminkade,

Nästan jämt var det sminket stulet.


Osv, i all oändlighet på våra bravader.


Jamen gud, enkla tider, härliga tider!


Nästan jämt.


Kommentarer
Postat av: pelle

hmm 1: verkar som att jag tog oskulden på din blogg. fett! *gör ett hippedi hoppeditecken* hmm 2: verkar som att era bravader fortgår... :P

2008-05-03 @ 23:41:50
URL: http://pellepatrask.blogg.se
Postat av: Lotta

ÄNTLIIIGEEEEEEEEEEEEN!!!! Saknade dig i bloggvärlden!!!

2008-05-04 @ 09:51:24
Postat av: lil sis

känns skönt att se upp till dig.

2008-05-04 @ 17:20:06
Postat av: Mli

Lil-Sis, du har ju iaf någon o skylla ett dåligt beteende på. Jag hade ingen...Men se på mej nurå! Artat sig nästan bra ju:D

2008-05-04 @ 18:53:20

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0