"Då är man ju bög"

-Mamma, mamma, snart kommer Jonas! Jag längtar!

Det har han sagt varje kväll sedan i måndags. Han är överlycklig och längtar precis lika mycket som jag. (Jag antar att de blir de två mot mig i framtiden..hjälp.) Min vana trogen har jag alltid ett snack med lilleman innan vi får besök precis som jag hade när han var mindre och vi skulle in i en matbutik till exempel. För att slippa tjat om godis gör man klart hur läget ligger till redan INNAN man går in. En enkel regel många föräldrar missar. Under tiden H badade passade jag på med snacket:

- Du tänker väl på att vara trevlig och så när J kommer?
- Jaaaa..(Uttråkad, han vet vad det handlar om och har hört det förut)
- Alltså uppföra dig och vara artig och lyssna på om J säger nej till exempel?
- Jaaaa....Det gör jag väl jämt?
- Jo, men jag vill ju bara kolla, jag vet ju att du är duktig och så men..
- Du, Jonas har faktiskt sagt nej en gång och då slutade jag direkt. Sluta tjata nu.

Senare efter badet ville han sova i min säng. Såklart gick det bra, men jag var ju tvungen att påpeka att det blir det ju slut med den valfriheten när J flyttar in i januari. (Ja sååå hård är jag ju inte men ni fattar)


- Jamen vadårå?

- Jomen vi får ju inte plats, självklart får du komma in om det är något men då kanske jag lägger mig i din säng

- Hahaha, nä då struntar jag i det.

- Varför?

- Jag kan ju inte sova med J här bara...

- För att?

- Då är man ju bög.


Ja och sen kom ytterligare ett litet "blommor och bin" snack om bögar osv och att man inte är bög om man sover i samma säng som en annan kille. Och jag suger helt ärligt älgpung på dessa samtal. Jag försöker låta vettig men i slutändan låter det som....jag vet inte vad. Huvudsaken är väl iallafall att H "get´s the message" och det gör han oftast.

Han är väluppfostrad, men även väluppfostrade killar lär sig ord som fitta, knulla, bög samt en del svärord tyvärr. När han sa "knulla" för några veckor sedan och jag undrade om han ens visste vad det betydde, fick jag till svar: "det är när man föder barn". Först blev jag full i skratt och tänkte YES! Han vet inte! Men efter en sekund gick det upp för mig att jag kanske borde förklara. Det är dock en annan historia som förtjänar ett eget inlägg någongång, ehrm. Det är förklarat och klart iallafall.

Gonatt!


Kommentarer
Postat av: S@tu

Hahahaha.... fan vilka problem man kan ha... men jag känner precis likadant! Alltså jag är långt ifrån pryd... men att prata om det på ett pedagogiskt sätt känns sååå konstigt.... vad ska man inkludera och vad ska man lämna osagt liksom??? Blir ju lätt så att man trasslar in sig och till slut har ungen fått men för livet :-|

2008-10-22 @ 21:26:11
URL: http://mammasatu.blogg.se/
Postat av: Honung

Ibland är jag glad att jag inte har barn...

2008-10-23 @ 02:30:08
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: anna

hahahah barn är så roliga! men nu när j kommer flytta in så kan du ju bara säga "fråga j" när barnet kommer med jobbiga frågor och vips har du sluppit undan!



förresten vill jag tacka dig för du skriver så roligt o uppmuntrar min dag! jag läser varje dag men jag e däremot sämre på att kommentera för jag har så bråttom varje morgon men jag läser o jag njuter! :D

2008-10-23 @ 06:41:59
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se/
Postat av: fröken gud:

olof palme??? HAHAHAHAHA! :)

2008-10-23 @ 06:51:08
URL: http://shootmeagainiaintdeadyet.blogg.se/
Postat av: m.

Haha, jag håller med Anna. När J flyttar in vidarebefodrar du alla jobbiga samtal till honom, och förklarar det med "jomen, jag tycker att det är så mkt bättre om han får prata med en kille om det där.."



Jag tror inte att du behöver oroa dig för att de ska skapa en enad front emot dig, "mamma är alltid bäst" (;

2008-10-23 @ 09:32:01
URL: http://malson.blogg.se/
Postat av: S@tu

Tack för tipset... har ju en dotter också som är fyra... och det "blommor och bin" samtalet tycker maken att jag kan ta :-/ Så boken kommer införskaffas :-)

2008-10-23 @ 13:15:46
URL: http://mammasatu.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0