Jag har sagt godnatt till omvärlden

Men jag kan inte sova. Droppen kom nyss när grannarna valde att sätta på sin sämsta cd-skiva någonsin på sån där lagom störig volym. Inte så hög så man kan klaga och inte så låg att man kan koppla bort den. Great, jag som ska upp tidigt imorgon ligger här och retar upp mig så jag inte kommer kunna finna nattlig frid före kl 02..Till råga på det så dammsuger de också. Efter det här blir det garanterat ett ljudligt toalettbesök som kommer ge mig mardrömmar. Japp, jag skulle sparka på mina grannar om de låg ner också. Jag skulle ju även kunna be dom sänka och hålla käften, jag vet.

Men det är ju lagom kul att gå upp och knacka på när man ser ut som ett nyuppspolat lik.

Skitsamma, jag slog alltså på datorn. Jag skulle helt klart gett fan i det, för nu lär jag bläddra igenom alla bloggar igen och kolla efter era uppdateringar.

Kvällens undran

De flesta språkrör eller sk informationsansvariga ser så roliga ut. Eller så pratar dom roligt. Varför? Kvällens uppdrag granskning bjöd på den här damen:
 
informationsansvarige Tarja Vulto från Scientologikyrkan.

Hon både såg rolig ut och pratade som ett mumintroll. Jag antar att det finns en baktanke i varje organisation med att de väljer hottentottar. Man kan ju inte sluta glo liksom.

Bäst var när man såg att hon började tvivla på sig själv, eller åtminstone på vad hon skulle säga. Då vacklade hela hon i tv-rutan. Jag gillar att se sånt, det påminner mig om att själv aldrig släppa greppet i seriösa situationer. Som med grannarna. Hade jag tappat greppet hade de varit slarvsyltad karatesörja av dom för länge sen.

Till råga på allt elände har jag blivit förkyld och jag tror det kan vara av den manliga sorten. Jag känner mig väldigt ynklig....+ mensvärk, ledvärk, huvudvärk, hjärtvärk osv. HLR this way!

Men imorgon far denna döda sletna människa hela vägen till Gotland för kurering på Spa Jonas. Det ska bli så lövläj. Jag ska få se raukar och Gotlänningar. Värsta exotiska semestern.

Godnatt mina små pömsmössor. Nu ska jag gräva ner mig under två täcken och skaka av både aggressioner och frossa.

Kommentarer
Postat av: J

Du är så jävla underbar!

2008-10-01 @ 22:10:57
URL: http://kreftans.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0