Konsten att förmodligen ta livet av sig själv

Sitter här och funderar på om jag skulle orka med ett extra jobb på vissa kvällar och vissa helger utöver mitt nuvarande heltidsjobb.

Jag vill minnas att jag sa upp mig från Systembolaget i juni just för att jag inte orkade kombinera längre. För att jag var trött och sliten och nästan aldrig fick vila och ta igen mig på helgerna. Men minnet är kort och jag har glömt det värsta redan.

För hur kul skulle det inte vara att jobba extra som servitris och i bar på en grymt bra krog här i stan?
(för att inte tala om alla fördelar på ledig tid, bra priser på mat, bästa bordet, billig sprit..you name it)

Jättekul!

Och så kan Jonas koncentrera sig på sina studier medans jag drar in extra pengar. Låter inte det lövläj? Ja, sen blir det naturligtvis hans tur att arbeta häcken av sig när jag ska plugga för att söka in på den där polishögskolan jag har i sikte. Så tro inte att jag är något helgon.

Ja, eller så har ju han fått nåt höjdarjobb efter att han har pluggat klart och jag kan leva ett liv av lyx tills jag dör. Det skulle vara värt några års hårt arbetande faktiskt. För att inte tala om allt kul man kan göra för extrapengarna under tiden...spara till resor och annat skoj.

Tål att funderas på!

Kommentarer
Postat av: J

Sliut niu din domme fastlandsbo.. Om nån ska knega så är det jag, jag är ju ändå ingen stjärna i plugget direkt

2008-10-15 @ 16:52:32
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: J

30 sa du? Okej =)

2008-10-15 @ 16:52:56
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Robert

Krog hade du inte andra planer på att dra in pengar?

2008-10-16 @ 06:55:54
Postat av: Mli

Robert: Bordellen ja =) Den kommer igång snax!

2008-10-16 @ 08:10:19
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/

Lätta hjärtat här:

I löve you och mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej (JORÅ))

URL/Bloggadress:

I tell you this..:

Trackback
RSS 2.0